مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: صادرات مرغ ایران ۲.۵ برابر می‌شود

کدخبر: 1000790

مصطفی یاسایی با اشاره به برنامه افزایش حدود ۲.۵ برابری صادرات مرغ در سال جاری، از ذخیره‌سازی ۱۲۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ در سال جاری خبر داد/ صدور ۲۵۰ میلیون دلار محصول لبنی

به گزارش «نسیم»، مصطفی یاسایی درباره آخرین وضعیت ذخیره سازی گوشت مرغ و گوشت قرمز در کشور، گفت: ذخیره سازی حدود ۱۰۰هزار تن گوشت مرغ، ۲۰ هزار تن گوشت قرمز امسال در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امـور دام کشور با اعلام اینکه برای خرید مرغ مازاد همه استانهای کشور به جز دو سه استان برای تنظیم بازار و ذخیره سازی اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: هم اکنون حدود یک و نیم میلیون تن نهاده دام و طیور در کشور ذخیره سازی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به صادرات مرغ درسال ۹۳ تصریح کرد: سال گذشته حدود ۴۲ هزار تن به مرغ به سایر کشورها صادر شده که پیش بینی شده امسال ۱۰۰ هزار تن صادرات داشته باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تنظیم و کنترل بازار دام و طیور، افزایش بازارهای خارجی، عرضه مرغ به صورت قطعه بندی، کنسرو توزیع نهاده ها به صورت کنسانتره و غذای آماده را از جمله برنامه های شرکت پشتیبانی امور دام کشور در سال جاری است.

یاسایی همچنین از صادرات فرآوره های شیری به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار خبرداد و افزود: حمایت از تولیدکنندگان بزرگ و کوچک از سیاست‌های شرکت پشتیبانی امور دام کشوراست.

ارسال نظر: