رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: قیمت گوشت در بازار امروز ۵۰۰ تومان ارزان شد

کدخبر: 1001061

ملکی در گفتگو با «نسیم» افزود: ظرف یک ماه گذشته، قیمت گوشت گوسفندی ۲ هزار تومان کاهش داشته/ قیمت گوشت گوسفندی با کاهش ۵۰۰ تومانی در بازار امروز به ۲۶ هزار تومان رسید/ نگران ماه رمضان نیستیم

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار «نسیم» بیان داشت: ظرف یک ماه گذشته 2 هزار تومان گوشت گوسفندی کاهش داشته است، که این موضوع باعث خرسندی ما نیز شده اما امیدواریم که این کاهش در حدی باشد که دامداران متضرر نشوند.

وی ادامه داد: هفته گذشته قیمت گوشت گوسفندی 500 تومان و امروز نیز 500 تومان دیگر کاهش یافته است به طوری که در حال حاضر قیمت گوشت مرغوب بدون دنبه شقه 26 تا 26 هزار و نیم به مغازه دار عرضه می‌شود و به همین نسبت نیز قیمت برای مصرف کننده نیز کاهش می یابد.

ملکی این افزایش قیمت را نتیجه عرضه زیاد دام دانست و به نسیم گفت: قرار است که بحث قیمت پوست که به شدت در قیمت گوشت عرضه شده مؤثر است مورد بررسی قرار بگیرد، بنابراین در کل ممکن است مقداری دیگر نیز قیمت گوشت گوسفندی کاهش یابد اما این مقدار زیاد نیست و پس از آن به یک قیمت متعادل خواهد رسید.

وی در رابطه با عرضه گوشت در ماه رمضان گفت: همان طور که شاهد هستیم قیمت گوشت گوسفندی خود به خود کاهش یافته و این نیز به دلیل فصل پرعرضه ای است که در آن قرار داریم لذا خود فروشنده نیز تمایل دارد تا هر چه زودتر جنس خود را به دست مصرف کننده برساند به همین دلیل عرضه و تقاضا بازار را در ماه رمضان تنظیم خواهد کرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان داشت: ما به دلیل ازدحام دام امکان صادرات به کشورهای دیگر را هم داریم، البته به دلیل این که صادرات ما به کشورهایی مانند امارات و عراق صورت می‌گیرد و آن ها نیز خودشان در فصلی قرار دارند که دامشان تا حدی زیاد است، بنابراین در حال حاضر صادراتی نیز از سوی کشور صورت نگرفته است.

ارسال نظر: