دانشگاه هاروارد سیاست‫‌های نژادپرستانه دارد

کدخبر: 1001165

جمعی از نهادهای دانشجویی آمریکا به دلیل سیاست‫‌های نژادپرستانه دانشگاه هاروارد در پذیرش دانشجویان از مسئولان این دانشگاه شکایت کردند/ در این شکایت عنوان شده که این دانشگاه تعمدا در ارزیابی متقاضیان آسیایی رفتار تبعیض‌آمیز دارد

به گزارش «نسیم»، به نقل از فاکس نیوز، شکایتی روز جمعه علیه دانشگاه هاروارد مطرح شده است که طی آن درج شده این دانشگاه در قبال متقاضیان آسیایی-آمریکایی رفتاری تبعیض آمیز دارد.

64 نهاد به خاطر می گویند که این دانشگاه سهمیه ای تعیین کرده است تا تعمدا تعداد دانشجویان آسیایی - آمریکایی را کمتر نگه دارد. در این گزارش آمده است که بررسی ها نشان می دهد دانشجویان آمریکایی- آسیایی باید به طور میانگین 140 نمره بالاتر از دانشجویان سفیدپوست، 270 نمره بیشتر از دانشجویان هیسپانیک، 450 نمره بالاتر از دانشجویان آمریکایی- آفریقایی کسب کند تا شانس مشابهی برای ورود به هاروارد داشته باشند.

این شکایت نامه که به دفتر حقوق بشر در دپارتمان آموزش ایالات متحده ارائه شده است، می افزاید: بسیاری از دانشجویان می دانند که دانشگاه هاروارد به ظطور سیستماتیک و مستمر علیه افراد اسیایی- امریکایی رفترا تبعیض امیزی دارد.

این 64 نهاد طی شکایت خود از دولت مرکزی خواسته اند تا به بررسی وضعیت دانشگاه هاروارد بپردازند و از مسئولان دانشگاه نیز خواسته اند تا گرایشات نژادپرستانه را متوقف کنند .

ارسال نظر: