فروزنده: امضای پروتکل الحاقی مصداق یک توافق بد است

کدخبر: 1001696

عضو جمعیت ایثارگران در گفتگو با «نسیم»: اجازه نمی‌دهیم اقتدار ملی تحت الشعاع این چنین توافقی قرار گیرد/ در توافق‌نامه با صراحت بیاید که غرب حق هیچگونه بازرسی، دخالت و نظارت در تأسیسات نظامی ما را ندارد

لطف الله فروزنده عضو جمعیت ایثارگران در گفتگو با «نسیم» در واکنش به اظهارات اخیر "آمانو" مبنی بر نظارت نظامی در قالب پروتکل الحاقی گفت: این مطلب خیلی روشن است و این مطلب را مقام معظم رهبری تبیین کردند و عقل و منطق هم حکم می‌کند که ما در حد هسته‌ای مذاکره کردیم پس باید در حد پروتکل‌هایی بین المللی موجود آنها اجازه داشته باشند که بازرسی انجام دهند و به هیچ وجه تأسیسات نظامی ما نه مصلحت است و نه امنیت و نه هیچ کشوری این چنین موضوعی را قبول دارد که اجازه بدهد به اسم بازرسی هسته‌ای بیایند و در تمام تأسیسات نظامی‌اش دخالت کنند طبیعتاً این خط قرمز ما است. هم مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند و هم مرجعیت تأکید دارند.

وی در ادامه اینگونه اظهارات را برای جمهوری اسلامی ایران فاقد ارزش دانست و تأکیدکرد: اظهارنظرهای چه آمانو و چه اوباما و چه مسئولین آمریکایی، پشیزی برای ما ارزشی ندارد و آن چیزی که برای ما مهم است این است که ما روی موضع خودمان خیلی محکم بایستیم. در توافق‌نامه این مسئله با صراحت باید مشخص شود که اینها به هیچ وجه حق هیچگونه بازرسی، دخالت و نظارت در تأسیسات نظامی ما را نداشته باشند. اگر یک چنین چیزی باشد این در حقیقت اقتدار ملی ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

فروزنده اجازه هرگونه بازرسی را غیرقانونی خواند و اظهار داشت: اگر تأسیسات نظامی هیچ محلی از اعراب ندارد که آنها بخواهند بازرسی کنند بازرسی از تأسیسات هسته‌ای باید باشد که تا به حال هم که بوده تأسیسات هسته‌ای ما هم برای اینها روشن است و اینکه مدیریت می‌کنند اصلاً حرف قابل قبولی نیست. چطور می‌خواهند مدیریت کنند؟. اصلاً نباید اجازه دهند. به چه دلیل باید اجازه بدهیم از تأسیسات نظامی ما بیایند و بازرسی کنند این چه ربطی به مسئله هسته‌ای دارد؟

عضو جمعیت ایثارگران تیم مذاکره کننده را ملزم به رعایت و حفظ خطوط قرمز دانست و گفت: حتماً به طور شفاف دوستان مذاکره کننده ما این مسئله را باید مشخص کنند و این جزء خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری مشخص کردند یعنی اگر ما بپذیریم اینها در تأسیسات نظامی ما دخالت کنند و بخواهند بازرسی کنند و بعد ما آن را مدیریت کنیم امضای این پروتکل الحاقی این مصداق یک توافق بد است که مصداق اقتدار و عظمت ملی ما را شدیداً تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ارسال نظر: