کمال اوغلو: ترکیه برای عناصر مسلح درسوریه سلاح فرستاد

کدخبر: 1002092

رهبر جناح مخالفان ترکیه گفت: وجود برخی نوارهای ویدئویی نشان می‌دهد که چگونه صندوق‌های سلاح در کامیون‌ها باز شده است، همچنین تصاویری از بمب‌هایی که به سوریه فرستاده شده است، وجود دارد

به گزارش «نسیم»، "کمال قلیچدار اوغلو " رهبر جناح مخالفان ترکیه در گفتگو با روزنامه " حریت" چاپ آنکارا، گفت: وجود برخی نوارهای ویدئویی نشان می دهد که چگونه صندوق های سلاح در کامیون ها باز شده است. همچنین تصاویری از بمب هایی که به سوریه فرستاده شده است، وجود دارد .

قلیچدار اوغلو با اشاره به عبور کامیون های حامل سلاح وابسته به سازمان اطلاعات ترکیه از مرز و حرکت به سمت سوریه در اواخر سال گذشته (2014) میلادی، متعهد شد که درصورت رسیدن به قدرت، امنیت را در مرزها تقویت کند و مانع از قاچاق سلاح از مرزها شود .

دولت و مسئولان سوری و همچنین رهبران احزاب مخالف در ترکیه تاکنون بارها گفته اند که حکومت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان برای گروههای مسلح مخالف نظام سوریه سلاح و مهمات ارسال کرده و راه عبور عناصر تروریست برای ورود به خاک سوریه را بازگذاشته است .

دولت سوریه همچنین اعلام کرده است که سازمان اطلاعاتی ترکیه، فرماندهی برخی از عملیات های عناصر مسلح در داخل سوریه را برعهده دارد و صدها تروریست را از مرز وارد خاک سوریه کرده است .

مسئولان و شخصیت های عراقی نیز پیشتر از نقش ترکیه در آموزش عناصر مسلح داعش در خاک ترکیه و اعزام آنها به عراق خبر داده بودند .

ارسال نظر: