سلطان اقتصاد اروپا سقوط کرد

کدخبر: 1002271

افزایش دو برابری واردات نسبت به صادرات در آلمان در سه ماهه چهارم سال گذشته، نمود خود را در کاهش رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال نشان داد

به گزارش نسیم، رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه نخست امسال به سه دهم درصد رسید که نسبت به سه ماهه پیشین، چهار دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.
کلاوس وهلراب اقتصاددان آلمانی درباره علت کاهش رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه نخست امسال می‌گوید افزایش ارزش یورو در برابر دلار باعث شد هزینه صادرات آلمان افزایش یابد ودر نتیجه میزان صادرات این کشور کاهش یابد.
نتیجه آنکه، آلمان از نظر رشد اقتصادی، نسبت به همسایگانش اکنون در منطقه یورو در آخر قرار می‌گیرد. چون در همین مدت اسپانیا ۹دهم درصد و فرانسه شش دهم درصد رشد اقتصادی را تجربه کرد. اما آلمان که نیرو محرکه رشد اقتصادی این حوزه پولی است رشد اقتصادی‌اش از سه دهم درصد فرا‌تر نرفت. در کل منطقه یورو نیز رشد اقتصادی به چهار دهم درصد در سه ماهه نخست امسال رسید.
اگرچه افزایش سفارش‌های خارجی در افزایش صادرات آلمان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ نقش مهمی ایفا کرد، اما در همین مدت زمان میزان واردات کشور نیز دو برابر شد. امری که باعث منفی شدن تراز بازرگانی آلمان شد و این امر نمود خود را با کاهش رشد اقتصادی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ نشان داد.
رشد اقتصادی در آلمان در این فصل مالی از سال درحالی کاهش می‌یابد که سرمایه گذاری‌ها در همین مدت زمان از سال افزایش یافته بود و میزان مصرف خانوار‌ها نیز که یکی از نیرو محرکه رشد اقتصادی است در این مدت زمان افزایش قابل توجهی یافته بود.
ارسال نظر: