فروشگاه‌های فرانسه مجبورند مواد غذایی اضافی را به خیریه‌ها بدهند

کدخبر: 1002644

سوپرمارکت‌های فرانسه تعمدا اجازه می‌دهند مواد غذایی به فروش نرفته فاسد و دور ریخته شود / افزایش فقر و بیکاری موجب شده تا نیازمندان غذای روزانه خود را از سطل زباله فروشگاه‌ها تامین کنند

به گزارش «نسیم»، به نقل از گاردین، سوپرمارکت‌های فرانسه از دور ریختن یا نابود کردن غذاهایی که به فروش نرفته است منع شده‌اند، این فروشگاه‌ها مجبورند تحت قانونی جدید، مواد غذایی فروش نرفته را به خیریه‌ها و یا برای غذای حیوانات اهدا کند .

مجلس فرانسه این قانون را در حالی تصویب کرده است که گسترش ضایعات غذا موجب شده است تا شکاف میان کارخانه‌های بزرگ تولید مواد غذایی و افرادی که برای تهیه خوراک در تنگنا هستند، مشهود‌تر کرده است .

این قانون هم چنین سوپرمارکت‌ها را ممنوع می‌کند که تعمدا اجازه دهند مواد غذایی به فروش نرفته تعمدا فاسد شود، افرادی که صاحب مغازه‌های ۴۰۰ متر مربع هستند باید تا ماه جولای سال آتی با خیریه‌ها قراردادی را امضا کنند وگرنه با جریمه ۷۵ هزار یورویی و یا دو سال حبس مواجه می‌شوند .

طی سال‌های اخیر رسانه‌های فرانسوی خانواده‌های فقیر، دانشجویان و یا افراد بی‌خانمان و بیکاری را به تصویر کشیده‌اند که شب‌ها به سطل زباله سوپرمارکت‌ها سرک می‌کشند تا با پیدا کردن مواد غذایی قابل خوردن که چون تاریخ انقضایشان نزدیک بوده است دور انداخته شده‌اند، زندگی کنند .

البته جستجوی سطل زباله سوپر مارکت‌ها هم بی‌خطر نیست، برخی از افرادی که در سطل‌های زباله به دنبال ماست، پنیر و یا پیتزاهای آماده بودنده‌اند از سوی پلیس بازدداشت و به دزدی محکوم شده‌اند. یک پدر ۵۹ ساله نیز که در سوپرمارکتی در مارسی کار می‌کرد به خاطر برداشتن شش طالبی از سطل زباله توسط حفاظت فروشگاه دستگیر و اخراج شد .

ارسال نظر: