به دنبال تبرئه پلیس اعتراضات مدنی در آمریکا شدت گرفت

کدخبر: 1002657

در پی تبرئه‌های سریالی افسران پلیس آمریکا از کشتار سیاه‌پوستان، مردم "کلیولند" تظاهرات کردند/ نماینده اوهایو در این باره گفت: امروز بار دیگر به ما گفته شد زندگی ما سیاه پوستان ارزشی ندارد

به گزارش «نسیم»، به نقل از رویترز، روز شنبه، دادگاهی در "کلیولند" افسر پلیس را از کشتار یک زن و مرد سیاهپوست غیر مسلح تبرئه کرد، قاضی مدعی شد که رفتار "میشل برلو" در کشتن این دو مضنون منطقی بوده است و وی را از قتل عمد مبرا دانست .

معترضان نیز شنبه شب به خیابان‌های کلیولند آمدند تا اعتراض خود را به حکم دادگاه اعلام کنند. نیروهای پلیس نیز با گاز اشک آور تلاش کردند تا تظاهرات کنندگان را متفرق کنند. سخنگوی نیروی پلیس اعلام کرده است که بیست نفر بازدداشت شده‌اند .

بلافاصله پس از اعلام حکم دادگاه، شماری از معترضان به خیابان‌ها امدند و شعار "نبود عدالت، نبود صلح" را فریاد کردند که با گذشت زمان بر شمار معترضان افزوده شد .

در شبکه‌های اجتماعی نیز مردم واکنش‌های شدیدی به حکم دادگاه داشتند و اغلب نوشته‌اند که از صدور چنین حکمی احساس سردرگمی دارند .

"مارسیا فادج"، نماینده اوهایو می‌گوید که این تصمیم عقب نشینی درخور توجهی در مسیر عدالت بوده است. او که خود از تیره سیاه پوستان است در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امروز بار دیگر به ما گفتته شد زندگی ما سیاه پوستان ارزشی ندارد .

ارسال نظر: