پوران درخشنده این بار با اثری درباره پسرها

کدخبر: 1004171

پوران درخشنده با اشاره به فعالیت این روزهایش ضمن حضور در جشنواره فیلم شهر گفت: در حال حاضر روی پروژه‌ای خاص پسران کار می‌کنم که کاری جز چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی ندارند

به گزارش نسیم پوران درخشنده که بیشتر به ساخت آثاری درباره دنیای نوجوانها در فیلمهایش می پردازد در حاشیه جشنواره فیلم شهر می گوید: به شخصه هیچگاه نگاه تلخ و سیاه به شهر نداشته‌ام چرا که همواره نگاهم به آینده روشن است. نگاهم به روشنایی، اعتماد به نفس و حرکت به سمت انسانیت است .

وی معتقد است شرایط را باید به گونه‌ای برای جوانان فراهم آورد که آرامش داشته باشند. آرامش این است که یک جوان با خیال راحت سر کار برود. در سن مناسب ازدواج کند. امکانات زندگی برایش فراهم باشد و او هم بتواند به فکر آینده باشد. آنچه نسل جوان به دنبال آن هستند همین خواسته‌های ساده است وگرنه همین نسل جوان همه چیز این شهر و کشور را دوست دارند. در این شرایط قطعاً جوان گرفتار ناهنجاری‌های اجتماعی هم نخواد بود. آمار طلاق و اعتیاد به معنای واقعی و به صورت بی‌رحمانه در حال رشد است .

کارگردان هیس دخترها فریاد نمی زنند در این خصوص اشاره کرد: در حال حاضر مشغول تحقیق بر روی پروژه‌ای درباره پسران هستم و به واقع برخی موارد اعصابم را به هم می‌ریزد. دلم می‌خواهد این فیلم را بسازم تا این جوانان هم دیده شوند. برخی از این جوانان در شرایطی به سر می‌برند که حتی کار مناسب هم ندارند و کاری هم جز چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی از دست‌شان بر نمی‌آید. حتما همه ما باید به فکر این جوانان باشیم. جوانانی که عرض کردم به معنای واقعی کلمه شهرشان را دوست دارند. کشور ما امکانات بسیار خوبی دارد اما باید برای تحقق آرامشی که به آن اشاره کردم همه باید دست در دست هم بدهیم.

درخشنده با بیان اینکه شهروند جدای از شهر نیست. درخصوص اینکه یک کاراکتر در یک فیلم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا از او شهروند یاد شود گفت: یک شهروند در یک فضای عمومی و اجتماع زندگی می‌کند و اینگونه نیست که خودش تنها باشد. وقتی این آدم مریض شود و دچار اختلالات روحی و روانی شوند طبیعتآً به آدم‌های کناری خود آسیب می‌رساند. این آدم‌های کناری خود شهروندان دیگر جامعه هستند. پس از این منظر یک بیماری فردی در جامعه شهری به سرعت تسری پیدا می‌کند و شهر را تبدیل به فضایی ناامن می‌کند و شرایطی پیش می‌آید که دیگر قابل تحمل نیست. با چنین تعریفی شهروند کسی است که در جامعه زندگی می‌کند و نسبت به افراد اطرافش احساس مسئولیت دارد و قانون را بداند و بداند که نباید به دیگران آسیب برساند .

ارسال نظر: