قیمت جهانی طلا در هفته جاری افزایش می‌یابد

کدخبر: 1004207

رویترز نوشت: در حالی که به رغم تقویت ارزش دلار، قیمت طلا بالاتر از سطح مقاومت کوتاه مدت خود باقی مانده است، به گفته برخی تحلیلگران قیمت فلز زرد در هفته جاری افزایش خواهد یافت

به گزارش «نسیم»، تحلیلگران در هفته جاری که هفته ای پر خبر از نظر انتشار آمارهای اقتصادی خواهد بود، منتشر واکنش بازار طلا به تصمیم روز سوم ژوئن بانک مرکزی اروپا، تصمیم روز چهارم ژوئن بانک انگلیس در مورد نرخ بهره و آمارهای روز پنجم ژوئن در مورد بازار کار آمریکا خواهند بود.

ناظران بازار همچنین تحولات در چین را رصد خواهند کرد، که افزایش شاخص های در بازار بورس موجب کاهش تقاضا برای طلا شده است.

از بین 33 کارشناسی که در نظرسنجی سایت کیتکو شرکت دارند، 20 کارشناس به سوالات این هفته سایت پاسخ دادند. 13 پاسخ دهنده احتمال افزایش قیمت را مطرح کردند، 3 کارشناس کاهش قیمت را پیش بینی نمودند و 4 کارشناس پیش بینی کردند قیمت ها تغییری را شاهد نباشد.

در عین حال، از 512 کارشناسی که در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کرده بودند، 230 شرکت کننده یعنی 45 درصد گفتند که انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری بالا برود. 186 نفر هم رای به کاهش قیمت ها دادند و 96 نفر از شرکت کنندگان معتقد بودند قیمت ها ثابت خواهد ماند.

جورج گرو، تحلیلگر بازار طلا در این باره به کیتکو گفت، وی احتمال اندکی افزایش در قیمت طلا در طی هفته جاری را می دهد، زیرا احتمال افزایش نرخ بهره تاثیر خود را بر بازار گذاشته و این موجب می شود که افت قیمت طلا محدود باشد. همچنین هرگونه افزایش در میزان دستمزدها در گزارش 5 ژوئن بازار کار آمریکا می تواند خبری خوب برای بازار طلا باشد، زیرا موجب افزایش تورم می شود.

رالف پرستون، دیگر تحلیلگر بازار طلا گفت: «در حال حاضر به نظر نمی رسد که ما شاهد افت قیمت به پایین تر از رقم 1170 دلار در آینده ای نزدیک باشیم.»

ارسال نظر: