گروه‎های فرهنگی و هنری معاف از مالیات مشخص شدند

کدخبر: 1004386

سخنگوی ارشاد در نشست خبری گفت: موسسات انتشاراتی، موسسات مطبوعاتی، فعالین‌ فرهنگی و فعالین هنری از پرداخت مالیات سال ۹۳ معاف هستند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نوش آبادی، سخنگوی ارشاد در یک نشست خبری با اشاره به روز 14 خرداد و رحلت امام (ره) گفت: امام یک نظام مدنی و سیاسی را بر اسا عثلانیت اسلامی پایه گذاری کرد.

وی گفت: امام خمینی(ره)، شریعت اسلامی را به عنوان روح و جوهره قرار دادند و سپردن کارها به مردم از طریق مردم سالاری و انتخاب اصل مهم می دانستند.

وی در خصوص معافیت های مالیاتی مشاغل فرهنگی و تفاهم نامه ارشاد با سازمان امور مالیاتی گفت: موسسات انتشاراتی اعم از چاپ کتب الکترونیکی و مکتوب، موسساات مطبوعاتی و فعالین مطبوعاتی شامل تولید و تزیع نشر خبر اعم از چاپی و الترونیکی، فعالیت های فرهنگی و هنری مثل جشنواره ها و مراسم ها و مجامع فرهنگی ، کتابخانه ها ، تولید ، تکثیر و نمایش آثار موسیقی معاف از مالیات سال 93 می باشند.

وی ادامه داد: البته این موسسات و فعالین باید مجوزات لازم را کسب کنند و منطیق با قوانین و مقررات جاری فعالیت کنند و اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنند.

نوش آبادی در خصوص نشست تهیه کنندگان و فیلمسازان با رئیس سازمان صداوسیما گفت: این نشست بسیار خوب و کار آمد بود و بر این اساس قرار شد تیزر فیلم ها با تخفیف بسیار خوب از صداوسیما پخش ود.

وی درباره حذف روابط عمومی های ارشاد گفت: هر دستگاهی یک روابط عمومی کل دارد که کارها را ساماندهی می کند و دستگاه های زیر مجموعه ارشاد که چارت روابط عمومی شان ثبت شده باشد می توانند به کارشان ادامه دهند و این حذف نیست بلکه ساماندهی است.

سازمان سینمایی اما چون چارت قانونی دارد ، روابط عمومی شان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی در خصوص برداشت از سخ سیدحسن خمینی در مظلوم خواندن وزیر ارشاد گفت: مسلما این مسئله به خاطر اتهامات ناروایی بود است که طی یک سال گذشته به وزیر ارشاد وارده شده است، زیرا عده ای علی رغم همه پاسخگویی های آقای جنتی کماکان به همجمه های خود ادامه می دهندو این جمله" که وزیر ارشاد مظلوم است" درست و به جا است و ایشان چهره خوش نامی است و هنوز ابعاد شخصیتی برای خیلی ها روشن نیست .

نوش آبادی در خصوص فضا برای کنسرت های موسیقی گفت: تالار وحدت برای اجرا کنسرت‌های موسیقی مناسب نیست و در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای با شهرداری تهران هستیم تا از فضای برج میلاد استفاده کنیم.

تفهام نامه ای هم با استانداران در حال انعقاد است به عنوان مثال وزیر ارشاد با استاندار کرمان تفاهم نامه‌ای را امضا کردند که طبق آن 10 سالن با کمک شهرداری این استان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری ساخته می‌شود.

وی درباه نمایشگاه کتاب گفت: حدود 10 میلیارد تومان در برگزاری نمایشگاه کتاب صرفه جویی شده و هزینه های اضافی مثل بن خرید کتاب و حضور برخی نهادهای فرهنگی حذف شده است.

ارسال نظر: