کشتی مسافربری چین با ۴۵۸ سرنشین غرق شد

کدخبر: 1004565

کشتی مسافربری موسوم به "ستاره دریایی" با ۴۵۸ سرنشین در یکی از فاجعه‌‌بارترین حادثه‌های ترابری دریایی از سال گذشته، در رودخانه "یانگ‌‌تسه" دچار سانحه شد

به گزارش «نسیم»، صبح‌سه‌شنبه رسانه‌‌های بین المللی گزارش داده‌اند تعداد زیادی از 458 سرنشین کشتی مسافربری چین که شب دوشنبه در رودخانه "یانگ‌تسه" دچار سانحه شد، هنوز مفقود هستند. آخرین گزارش‌ها حاکی است تنها 8 نفر از سرنشینان این کشتی نجات پیدا کرده‌اند و بیم آن می‌رود که صدها نفر جانشان را از دست داده باشند.

خبرگزاری رسمی چین، شینهوا گزارش داده تعداد اندکی از مسافران این کشتی مسافربری نجات داده شده‌اند تا این حادثه بزرگترین فاجعه حمل و نقل دریایی در آسیای شرقی از زمان غرق کشتی کره جنوبی از سال گذشته، لقب بگیرد.

تلویزیون مرکزی چین، شب گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته آبهای محل وقوع این سانحه 50 فوت عمق دارند و پرسنل امداد می‌توانند صدای قربانیان محبوس شده در آب را بشنوند. این کشتی که نامش به " ستاره شرقی" ترجمه می‌شود از شهر "نانجینگ" راهی "چونگ‌کینگ" بوده که ساعت 9:28 در آبهای "یانگ‌تسه" دچار سانحه شده است. رسانه‌های محلی می‌گویند وزش شدید باد و بارش باران در عملیات امدادرسانی اخلال ایجاد کرده‌اند.

بخش عمده مسافران را افراد بین 50 تا 80 سال تشکیل تشکیل می‌‌دهند که در حال سفر با یک تور مسافربری بوده‌اند. صدها سرباز و پلیس در صحنه حاضر هستند و "لی کی‌کیانگ"، نخست‌وزیر چین هم به محل سانحه سفر کرده است. شینهوا نوشته رئیس‌جمهور چین و رهبر حزب کمونیست این کشور فوراً دستورات لازم را برای هدایت عملیات امداد ارسال کرده که نشان‌دهنده اهمیت سانحه مورد نظر برای حزب کمونیست است.

ارسال نظر: