"تشکر می‌کنیم چرا که کشتی انقلاب را از میان طوفان‌های سهمناک به سلامت عبور دادید"

کدخبر: 1005184

دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب نوشتند: در پیشگاه خداوند عهد می‌بندیم تا آخرین قطره خون ادامه دهنده راه امام(ره)، شهدای گرانقدر و دستورات شما باشیم

به گزارش «نسیم»، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مناسبت انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به رهبری امت نامه ای خطاب به ایشان ارسال نموده است و در آن ضمن تجدید بیعت نکاتی چند در مورد فضای کشور خدمت معظم له عرض نموده است.

این نامه به شرح زیر می باشد:

خدمت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(دام ظله) ولی امر مسلمین

سلام علیکم

دانشجویان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (تاسیس 1342- عضو دفتر تحکیم وحدت) به عنوان یکی از قدیمی ترین تشکل های دانشجویی در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و انتخاب جناب عالی به عنوان خلف صالح ایشان، ضمن بزرگداشت خاطره آن یگانه مرد قرن، با شما از سر صدق و وفا و عمق قلوبمان به عنوان وصی امام امت(ره) و نائب امام زمان(عج)، تجدید پیمان می نماییم و ابراز می داریم ما دانشجویان انقلابی این مرز و بوم، گوش به فرمان پدر بزرگوارمان بوده و در راه دفاع از اسلام ناب محمدی و آرمان های انقلاب اسلامی تا آخرین نفس ایستاده ایم و در راستای ساخت ایرانی عزتمند تمام تلاش خود را جهت تحقق منویات حضرت عالی به کار خواهیم بست.

اما بعد؛

رهبر و مولای ما، بر خود به عنوان موذنین جامعه لازم می دانیم نکاتی را در باب اهم امور کشور که سبب نگرانی بخش گسترده ای از دانشجویان علاقه مند به اسلام و انقلاب گردیده است را به عرض رسانیم.

1. روند مذاکرات هسته ای و عدم توجه به توان داخلی؛

متاسفانه نظام استکبار جهانی و در راس آن شیطان بزرگ با ایجاد فضای تحقیر و تهدید در مذاکرات هسته ای قصد مخدوش کردن و تخریب چهره انقلاب اسلامی را دارد. تاریخ به خوبی گواه است که مستکبرین هیچ گاه کوچک ترین ارزشی برای حقوق ملت ها قائل نبوده و در صورت هر گونه عقب نشینی آنان یا دولت هایشان، گستاخ تر از قبل باج خواهی و ظلم خویش را افزایش می دهند. امروز خواسته های غرب امنیت کشور را هدف قرار داده است و بیم آن می رود که مبادا عده ای از جیب کشور و ملت، امنیت و عزت را در زمین مذاکرات خرج نمایند. دانشجویان خواهان توقف مذاکرات هسته ای تا زمان بازگشت فضای منطق و احترام از سوی کشورهای غربی می باشند. اما آنچه راه حل اساسی ما در این بحران می باشد، باور به گفتمان ما می توانیم در کشور است. اعتقادی که برخی با شعار ما نمی توانیم به جنگ آن آمده اند و پیامد چنین تفکری نگاه کلیشه ای به اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولین است. در این راستا برخی از مقامات اجرایی کشور تمام امید وتلاش خود را بر هموار شدن مسیر واردات به کشور به کار بسته اند. مسیری که حتی اگر با رفع تحریم ها باز گردد در اندک مدتی تولید داخلی بیمار را به کام مرگ خواهد کشاند. امروز شاهد آنیم که صنایع داخلی نیازمند اندک اعتماد مسئولین می باشند و با قدری حمایت قادرند در تامین نیاز کشور به خوبی نقش آفرینی نمایند اما افسوس که چشم مدیران به خارج از کشور خیره مانده است.

2. عدم وجود نظام واحد فرهنگی در کشور؛

مقوله فرهنگ یک مقوله حاکمیتی می باشد. نقطه ای که هیچ یک از دولت های پس از جنگ آن را به خوبی درک نکرده و بعضا به بیراهه رفته اند. چند دهه تجربه به خوبی نمایانگر آن است که کشور نیازمند یک تغییر کلی در ساختار فرهنگی می باشد. ساختاری که اجازه تغییر سمت وسوی فرهنگ را متناسب با خواست سیاسی و اهداف اجتماعی دولت ها ندهد. مساله دیگر در ساختار فعلی عدم نظام مندی و یکپارچگی می باشد. امروز در کشور نهادها، جایگاه ها و مراکز گسترده ای خود را متولی امر فرهنگ کشور دانسته و در انتها نیز هیچ یک مسئولیت نابسامانی فرهنگی کشور و مسئولیت مقابله با این جنگ گسترده فرهنگی را به گردن نمی گیرند. این جزایر پراکنده فرهنگی می بایست حداقل در حوزه داخلی به شکل یک جبهه واحد عمل نمایند. عامل دیگری که موید بیان این مساله شد، سخنان نگران کننده برخی مسئولین در باب خصوصی سازی امر فرهنگ است. مگر فرهنگ یک ملت کالای تجاری است که به دنبال متصدی بخش خصوصی می گردند.

جهت رفع و خاتمه وضع موجود، خارج ساختن ساختار فرهنگی کشور از دست دولت ها و جریانات سیاسی و تبدیل آن به یک ساختار متمرکز حاکمیتی مستقل از دولت پیشنهاد می گردد. به صورتی که تمام نهاد های فرهنگی اجزای یک کل در نظام فرهنگی کشور باشند.

3. تضعیف جایگاه نماز جمعه در بین عموم؛

نماز جمعه محل اصلی تحلیل و بررسی اوضاع جامعه و نقش آفرینی و تاثیرگذاری مسلمین در رویدادهای آتی می باشد. اما متاسفانه امروزه نه تنها در این سطح قرار ندارد بلکه تبدیل به مراسمی کلیشه ای شده که صرفا اخبار گذشته به شکلی غالبا محافظه کارانه در آن بیان شده و در بهترین حالت نسبت به رویدادهای رخ داده وضعی انفعالی گرفته می شود. این روند سبب تضعیف کامل این جایگاه ارزشمند انقلاب و دلسرد شدن بدنه انقلاب می گردد. از جناب عالی تقاضا داریم به این مساله توجه ویژه نمایید.

در انتها بر خود لازم می دانیم از شما بابت زحماتتان قدردانی و تشکر ویژه نماییم. چرا که امروز در یکی از ناامن ترین مناطق جهان در امنیت کامل به سر می بریم و نیروهای مسلح ایران و توان نظامی کشور در بالاترین حالت بازدارنگی قرار دارد. تشکر می نماییم چرا که امروز جبهه انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل دیگر یک طفل کوچک نیست و با مدیریت جناب عالی نام و هدف امام خمینی(ره) در مناطق گسترده ای از دنیای اسلام ریشه دوانده است. از شما تشکر می نماییم چرا که کشتی انقلاب را از میان طوفان ها و بحران های سهمناک چون فتنه 88 و ... به سلامت عبور دادید و دیدیم چگونه سایر کشورها و ملت ها همچون کشور مصر که از وجود رهبری آگاه محروم بودند در گرداب هایی کوچک غرق گشته و حاصل انقلابشان به یغما رفت. تشکر نماییم بابت افق گذاری های صحیح و دوراندیشانه که در سطح کلان به عنوان رهبری برای کشور و ملت تعیین می نمایید تا هدف را فراموش نکنیم و ان شاءالله ما نیز قادر به محقق سازی این اهداف گردیم.

آنچه که ما دانشجویان به عنوان فرزندان شما بیان می نماییم وظایفی می دانیم که خود شما بر ما تکلیف نموده اید تا به عنوان یک جوان انقلابی ، مطالبه گر و آرمان گرا باشیم .

در پایان در پیشگاه خداوند متعال عهد می بندیم تا آخرین قطره خون ادامه دهنده راه امام (ره) و شهدای گران قدر و دستورات شما باشیم و از ذات مقدس ربوبی سلامتی و اقتدار شما در کنف حمایت حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) را خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سربازان کوچک شما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

انجمن اسلامی دانشجویان

دانشگاه صنعتی امیـرکبیـر

ارسال نظر: