سخنگوی ناجا: با درخواست سینماداران برای فعالیت از افطار تا سحر در ماه رمضان موافقت می‌شود

کدخبر: 1005337

سردار منتظرالمهدی افزود: انحرافاتی در شرکت‌‌های زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا کشف شده؛ پرونده مفتوح است و چند نفر بازداشت شدند/ "طرح دریا" از امروز در ۱۱۰ نقطه ساحلی شمال کشور آغاز شد

به گزارش خبرنگار نسیم، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری امروز اعلام کرد: اهتمام جدی به اقدامات فرهنگی و اجتماعی، تلاش برای سرویس دهی به مردم و تخلیه هیجانی مثبت جوانان و ارائه خدمات مشاوره ای و ایجاد فضای صمیمی از مهمترین اهداف طرح دریا است. وی ادامه داد: رعایت موازین شرعی و عرفی و اخلاق اجتماعی از مردم در کنار دریا در این طرح انتظار می رود. سال گذشته اجرای طرح دریا موجب کاهش 50 درصدی غرق‌‌شدگان و نجات 2500 نفر توسط دریابانی شد.

منتظرالمهدی تاکید کرد: پلیس با هر اقدامی که آرامش شهروندان را برهم بزند برخورد می کند.

منتظرالمهدی در خصوص نیروهای حاضر در طرح دریا نیز گفت: از پرسنل مؤسسات انتظام و پلیس افتخاری برای این طرح استفاده می‌شود و پلیس پشتیبانی و حمایت امنیتی را انجام می‌دهد.

وی در مورد طرح امنیت اخلاقی گفت: امنیت اخلاقی کما فی سابق کار خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: با درخواست سینماداران برای فعالیت از افطار تا سحر در ماه رمضان بجز شبهای احیا موافقت میشود.

ماجرای تخلف در بنیاد تعاون چه بود؟

سخنگوی ناجا ادامه داد: انحرافاتی در شرکتهای زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا در سال 93 کشف شد که بازرسی و نهادهای نظارتی، موضوع را به فرمانده وقت ناجا ارجاع داده و فرماندهی نیز با تشکیل پرونده، موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع داد. پرونده مفتوح است و چند نفر هم بازداشت شدند.

سردار منتظرالمهدی در خصوص موضوع فروش 180 میلیون دلار نفت توسط ناجا هم توضیح داد: موضوع فروش نفت توسط ناجا در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، رئیس سازمان مدیریت، رئیس خزانه داری و رئیس کل بانک مرکزی مطرح و محرز شد که ناجا نفت را فروخته و پول آن به داخل کشور آمده است.

وی با بیان اینکه مشکل این فروش نفت این بود که پروتکل‌های قانونی فروش نفت در دولت قبل در خصوص آن رعایت نشده بود، افزود: این پول که حدود 400 میلیارد تومان و برای تامین کسری بودجه ناجا بوده، باید از طریق محاسبه دخلی خرجی تعیین و سپس بانک مرکزی به عنوان دیون ناجا برای ناجا حواله کند؛ چنین روشی قبلا در زمان خرید بنزهای ناجا هم انجام شده بود. تنها مشکل این بودجه این بود که پروتکل‌های قانونی و اداری در دولت قبل رعایت نشده بود.

هیچگونه تهدیدی در مرزها متصور نیست/ جمع آوری سلاح در دستور کار ناجا است

سردار منتظرالمهدی در مورد امنیت مرزها اظهارداشت: مردم نگران نباشند، مرزبانان ما در مرزها با آمادگی کامل حضور دارند؛ البته راهبرد اصلی ما پیش‌بینی حداکثری برای احتمالات حداقلی است و باید گفت هیچگونه تهدیدی متصور نیست.

سخنگوی ناجا در مورد پلیس کودکان و نوجوانان تصریح کرد: هیچ ابلاغیه‌ای در این مورد انجام نشده و احتمالاً از اول تیر انجام می‌شود؛ ما آمادگی لازم را داریم و پیش‌ساختها نیز انجام شده و این مورد زیرمجموعه پلیس پیشگیری است.

منتظرالمهدی در مورد فعالیت سینماها در ماه رمضان، اظهارداشت: با درخواست سینماگران از نیروی انتظامی موافقت می‌شود و سینماها می‌توانند در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر به جز شبهای قدر فعالیت خود را با نظارت خود سینماگران انجام دهند.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سوالی در مورد جمع‌آوری سلاح ها در حوزه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جلسات متمادی را با سران قوم‌ها در سیستان و بلوچستان برقرار کردیم و طرح جمع‌آوری سلاح در دستور کار ناجا و با اتفاق نظر سران قوم‌ها این کار را انجام خواهیم داد.

سخنگوی ناجا در مورد آمار حشیش گفت: در آمار حشیش اطلاعات کامل نداریم و نمی‌دانم چقدر ورود پیدا کرده و عقیده‌ای نیز به این قصه ندارم.

منتظرالمهدی در مورد انتخابات مجلس، بیان داشت: نیروی انتظامی فضای جامعه و فضای سایبری را با پیش‌بینی، پیش‌دستی و پیشگیری رصد می‌کند و تلاش می‌کند تا مشکلی پیش‌نیاید.

وی ادامه داد: در فضای سایبری با آمادگی کامل پلیس فتا ما آمادگی کامل را داریم که با هر اقدام مجرمانه‌ای برخورد کنیم.

معاون اجتماعی ناجا درباره فعالیت رمال‌ها و فالگیرها در فضای سایبری خاطرنشان کرد: این اتفاق متاسفانه در حال افزایش است. پلیس فتا این فضا را رصد کرده و با آنچه برایش مسجل شود برخورد می‌کند، البته خیلی از آنها غیرقابل پیشگیری است.

مراسم سالروز ارتحال امام(ره) در امنیت کامل برگزار شد

سردار منتظرالمهدی در گزارشی به ارائه عملکرد ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام پرداخت و اظهار داشت: امسال این مراسم از قرارگاه حضرت روح‌الله و در بازه زمانی 13 خرداد تا 15 خرداد انجام شد و خوشبختانه بدون هیچ‌گونه مشکلی به پایان رسید.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: بیش از 30 هزار مأمور ناجا و راهور در این طرح مشارکت داشته و حدود 20 هزار وسیله نقلیه ساماندهی شده‌اند؛ همچنین کاهش 15 درصدی سرقت را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم، همچنین 8 سورتی پرواز هم توسط بالگرد هواناجا انجام شد.

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سؤالی در مورد جمع‌آوری معتادان اظهار داشت: طرح جمع‌آوری معتادان طرح سالم‌سازی محیط زیست نیست، بلکه باید امکاناتی در این زمینه فراهم شود و کمپ‌هایی را که نیاز است ایجاد شود و ما بیش از 6ـ5 کمپ 10 هزار نفری را نیاز داریم.

معاون اجتماعی ناجا در مورد اولویت‌های نیروی انتظامی در دوران فرماندهی سردار اشتری و همچنین راهکارهای ناجا برای افزایش احساس امنیت در جامعه اظهار داشت: در فرامین مقام معظم رهبری به چند حوزه پرداخته شده، از جمله حوزه درون‌سازمانی که به معیشت کارکنان برمی‌گردد و قرارگاه صیانت در این زمینه تشکیل شده و حوزه برون‌سازمانی که خدمت‌رسانی انتظامی، بهبود خدمات انتظامی به مردم و آسایش و آرامش را به دنبال دارد که این قرارگاه نیز با فرماندهی شخص فرمانده ناجا تشکیل شده و به صورت هفتگی گزارش‌گیری می‌شود.

ارسال نظر: