هزاران نفر در جنوب آلمان علیه برگزاری اجلاس جی۷ تظاهرات کردند

کدخبر: 1005338

هزاران معترض با برپایی تظاهرات در جاده‌ کوهستانی منطقه‌ گارمیش-پارتنکیرشن در جنوب آلمان نسبت به برگزاری اجلاس دو روزه‌ جی۷ در آلمان اعتراض کردند

به گزارش «نسیم» به نقل آسوشیتدپرس، در این تظاهرات آنارشیست‌های سیاه‌پوش آلمانی شعارهایی علیه خشونت پلیس سر می‌دادند، گروه‌های ضد سرمایه‌داری پلاکاردهایی با موضوع توقف پیمان مشارکت سرمایه گذاری و تجارت در دو سوی اقیانوس اطلس در دست داشتند و فعالان صلح‌طلب نیز علیه جنگ شعار می‌دادند.

«مونیکا لامبرت»، به عنوان یکی از معترضین به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: «من برای دفاع از حقوق دموکراتیک خود به تظاهرات آمده‌ام تا بگویم تصمیمات جی7 به نفع بانک‌ها و سرمایه‌داران است.» «لامبرت» یکی دیگر از معترضان که ساکن شهر ارلانگن در ایالت بایرن آلمان است گفت که تاریخ آلمان نشان داده است که باید به اعتراض بپرازیم.»

وی افزود: «از پدر و مادرم پرسیدم که شما در دوره‌ی نازی‌ها چه کردید و آن‌ها گفتند هیچ، من نمی‌خواهم به فرزندان و نوه‌های خودم نیز همین را بگویم.»

تظاهرات هزاران آلمانی در منطقه‌ی کوهستانی گارمیش-پارتنکیرشن واقع در جنوب آلمان در تاریخ 16 خرداد 1394. (عکس از AP)

حدود 2 هزار معترض آلمانی امروز (شنبه) از حومه‌ی شهر به سمت ایستگاه قطار مرکزی به راهپیمایی پرداختند و در جریان این تظاهرات نیم‌روزه، بسیاری از خانواده‌ها و حتی کودکان آلمانی به مشارکت پرداختند.

«میشائیل ویلموزر» که پلاکاردی با شعارهای کمونیستی در دست داشت، گفت: «از جوانان آلمانی بسیاری در مشاغل بسیار کم‌درآمد استفاده می‌شود، این وضعیت نباید ادامه داشته باشد.»

براساس این گزارش، 22 هزار افسر پلیس در مسیر این راهپیمایی مستقر بودند.

«هانس پیتر کامِرر»، سخنگوی پلیس گفت که این تظاهرات بدون درگیری برگزار شده است اما افراط‌گرایان بسیاری از آلمان، اتریش، ایتالیا و انگلیس درمیان تظاهرات کنندگان حضور داشتند.

حدود 30 معترض در جریان این تظاهرات به شکل دلقک لباس پوشیده بودند و به تمسخر و شوخی با نیروهای پلیس می‌پرداختند.

«سیمون ارنست»، سخنگوی تظاهرات‌کنندگان که با همراهی گروهی از معترضین در طول شب گذشته در خارج از شهر اتراق کرده بودند گفت که هدف معترضین نشان دادن خشم خود به رهبران آلمان، فرانسه، امریکا، ایتالیا، انگلیس، کانادا و ژاپن است و آن‌ها را «سرسپرد‌ه‌ی بانک‌داران و بنگاه‌های تجاری» نامید.

تظاهرات‌کنندگان علیه برگزاری اجلاس سران کشورهای صنعتی جی7 در آلمان ماسک‌هایی به شکل (از چپ) استفن هارپر، نخست وزیر کانادا، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و متئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا برسرگذاشته‌اند. (عکس از AP)

پلیس آلمان در تلاش است تا معترضین را از نزدیکی به هتل «کاخ الماو»، محل برگزاری اجلاس جی‌7 واقع در دهکده‌ی کوچکی در 8 کیلومتری منطقه‌ی گارمیش-پارتنکیرشن، باز دارد. اما براساس حکم یک دادگاه در آلمان، 50 معترض اجازه دارند در داخل منطقه‌ی امنیتی وارد شوند تا رهبران کشورهای شرکت کننده در اجلاس قادر به شنیدن صدای اعتراض آن‌ها باشند.

سخنگوی معترضین اما معتقد است که اجازه‌ی ورود تنها 50 معترض به این محل درواقع نقض آزادی بیان است.

اجلاس سران کشورهای صنعتی جی7 متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و امریکا هفتم و هشتم ماه ژوئن در شهر المائو در ایالت بایرن آلمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر: