کوچ مردم سیستان و بلوچستان و نگرانی از حضور داعش در این استان

کدخبر: 1006249

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای‌عالی استان‌ها گفت: در یک هفته گذشته ۶۰۰ نفر از مردم  استان به دلیل طوفان به بیمارستان رفته‌اند/ اگر سیستان و بلوچستان خالی از سکنه شود داعش به راحتی به مرز ما ورود خواهد کرد

به گزارش خبرنگاز «نسیم»، در هفدهمین جلسه شورای عالی استان معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست مهمان شورای عالی استان بود و قرار بود تفاهم نامه همکاری میان شورای عالی استان و سازمان محیط زیست منعقد شود بیش از صحبت‌های معصومه ابتکار، اعضای شورای عالی مشکلات زیست محیطی استان خود را اعلام کردند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در یک هفته گذشته 600 نفر از مردم سیستان و بلوچستان به دلیل طوفان به بیمارستان رفته‌اند گفت: سال‌هاست که فقط داد می‌زنیم و کسی پاسخگوی ما نیست اگر استان سیستان و بلوچستان خالی از سکنه شود، داعش به راحتی به مرز ما ورود خواهد کرد. مردم در حال کوچ هستند نباید بگذاریم این انرژی‌های ما در اینجا تخلیه شود.

وی پیشنهاد کرد مسئولان چهار روز با خانواده به دعوت من در زمان‌های طوفان به سیستان و بلوچستان بیایند شاید در بعد از آن برنامه‌ریزی برای استان ما نیز داشته باشند البته دیگر درخواست ما رسیدگی به دریاچه هامون است.

در ادامه سایر اعضا نیز درخواست‌های خود را بر اساس مشکلات اعلام کردند از جمله اینکه آفت محصولات کشاورزی در بعضی استان ها 30 برابر شده است و یا اینکه باغ‌های عظیم شهر مشهد بدون اینکه کسی پاسخگو باشد در حال تغییر کاربری است. چاه‌های غیر مجاز از آب‌های سطحی توسط افراد خاص در شهر قزوین حفر می‌‌شوند، عدم نظارت و کنترل بر کاتالیزهای مراکز فنی خودروها، عدم افزایش حقوق محیط‌بانان بعد از چند سال و گران بودن لباس شکارچی‌ها از حقوق این افراد، خشک شدن دریاچه پریشان در فارس، از بین رفتن درخت‌های بلوط و جنگل‌های زاگرس و در نهایت تعطیل شدن معادن زغال سنگ در شهرستان سوادکوه.

سیف الله پرین نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان با تأکید بر اینکه ما خوزستانی‌ها از وضعیت زیست محیطی استانمان گله داریم گفت: آب این استان به سایر استان‌ها برده می‌شود و ریزگردها امان ما را بریده‌اند کشاورزان خوزستانی با وجود آب‌های فراوان بیکارند و نمی‌دانند چه کنند.

وی همچنین از بین رفتن اقلیم فضای سبز در کشور انتقاد کرد و گفت:‌ کشور ترکیه در همسایگی ایران توانسته است با وجود نداشتن سوخت گاز طبیعی و نفت فضای سبز و جنگل‌کاری خود را به 18 میلیون متر مکعب توسعه دهد در حالی که ایران هم اکنون 6 میلیون متر مکعب مراتع و جنگ دارد.

ارسال نظر: