قیمت جهانی طلا به ۱۱۸۰ دلار رسید

کدخبر: 1006393

طلا امروز کاهش قیمت‌هایی را که در جلسه گذشته به دلیل انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و تقویت احتمال افزایش نرخ بهره تجربه کرده بود حفظ کرد، اما به دلیل کاهش ارزش دلار در اوایل هفته، همچنان در مسیر افزایش قیمت هفتگی باقی ماند

به گزارش «نسیم»، به رغم عدم موفقیت مذاکرات بر سر بحران بدهی یونان، جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران افزایش نیافته و این موجب نگرانی تجار شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.4 درصدی در جلسه گذشته، امروز نیز 3 دلار کاهش یافت و به 1180 دلار رسید.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که هیئت ویژه صندوق مذاکرات بر سر بحران بدهی یونان در بروکسل را ترک کرده و به دلیل وجود اختلافات عمیق با یونان از ادامه مذاکرات صرف نظر کرده است.

جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی در این باره گفت: «تاکنون قیمت طلا تنها اندکی از عدم موفقیت مذاکرات در مورد یونان منتفع شده است.»

«اما اگر وضعیت به سمت ابهام بیشتر پیش برود، و احتمال ناتوانی یونان در پرداخت بدهی هایش تقویت شود، طلا ممکن است تقویت شود.»

یونان برای دریافت بسته کمک مالی قبل از پایان ماه جاری، باید با بدهکاران بین المللی اش به توافق برسد. اگر این بسته کمک مالی پرداخت نشود، یونان قادر به پرداخت 1.6 میلیارد یورو از اقساط وام های خود به صندوق بین المللی پول نخواهد بود. این موضوع می تواند یونان را به خروج از حوزه یورو سوق دهد و وضعیت غیرقابل پیش بینی ای برای بازارهای مالی و اقتصاد اروپا پیش بیاورد.

تجار گفتند، تقاضای فیزیکی ضعیف و خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا همچنان به تضعیف قیمت طلا ادامه می دهد.

پیش بینی کاهش بیشتر قیمت طلا و سوددهی بهتر سرمایه گذاری در بورس چین موجب شده تا تقاضا برای خرید طلا در چین، به رغم کاهش قیمت های اخیر، ضعیف باشد.

ارسال نظر: