پرونده مسکن مهر در نیمه نخست سال ۹۵ بسته می‌شود

کدخبر: 1007064

مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه با بیان اینکه ۴۹۰ هزار واحد مسکونی مهر در سراسر کشور در دست ساخت و در مرحله تجهیزات زیرساختی قرار دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این واحدها تا خرداد سال ۹۵ به متقاضیان واگذار شود

به گزارش «نسیم»، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: از ابتدای فعالیت این دولت تاکنون ۴۵۰ هزار واحد مسکونی مهر به بهره برداری رسیده است، ضمن اینکه پرونده مسکن مهر درنیمه نخست سال ۹۵بسته می شود.

علی اصغر مهرآبادی با بیان اینکه تا پایان امسال نیز دستکم ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر آماده بهره برداری واگذار می‌شود، اظهار داشت: از آغاز ساخت مسکن مهر حدود ۲ میلیون و۳۰۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت قرارگرفت که تاکنون یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحد واگذار شده است. قائم مقام وزیر راه وشهرسازی گفت: ۲۶۰ هزار واحد مسکونی مهر با وجود تکمیل شدن، به علت مشکلات زیرساختی خدمات عمومی، هنوز به مرحله واگذاری نرسیده است. مهرآبادی افزود: این واحدهای مسکونی پس از تکمیل زیرساخت های مورد نیاز آب، برق و گاز و همچنین فضاهای آموزشی به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه ۴۹۰ هزار واحد مسکونی مهر درسراسر کشور در دست ساخت و در مرحله تجهیزات زیرساختی قرار دارد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این واحدها تا خرداد سال ۹۵ به متقاضیان واگذار شود و نیمه نخست سال ۹۵ به عنوان سال پایانی پرونده مسکن مهر در کشور باشد. وی اضافه کرد: درمجموع اعتبار موردنیاز برای تامین زیرساخت های مسکن مهر شامل آب، فاضلاب، برق و گاز حدود ۱۱۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است. مهرآبادی گفت: بخشی از اعتبار این زیرساخت‌ها از محل فروش اراضی تحت مدیریت سازمان ملی زمین و مسکن و سایر بخش‌های وزارت راه و شهرسازی تامین شده است و بقیه نیز از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شود.

ارسال نظر: