مرز اقلیم کردستان به روی تخم‌مرغ‌‌ صادراتی ایران بسته شد

کدخبر: 1007534

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: به دنبال منتشر شدن اخباری مبنی بر آنفلوانزای پرندگان در مازندران مرز کردستان به روی تخم‌مرغ‌های صادراتی ایران بسته شد

به گزارش «نسیم»، ناصر نبی‌پور شیری رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: در پی دریافت گزارش تلفات غیرعادی طیور بومی در روستایی در مازندران قیمت تخم مرغ که مدتی در حال افزایش و رسیدن به قیمت واقعی بود به میانگین 3400 تومان در هر کیلوگرم درب مرغداری کاهش یافت.

وی افزود: پس از اعلام وجود آنفلوانزای پرندگان در برخی کشورها از جمله ترکیه، کشور عراق واردات تخم مرغ از این کشور را قطع کرد و بخشی از واردات خود را در یک ماه اخیر از ایران تأمین می‌کرد، اما با اعلام مطرح شدن بیماری آنفلوانزای پرندگان در برخی مناطق کشور مرز کردستان برای واردات تخم مرغ از ایران بسته شد.

نبی‌پور شیری اظهار داشت: قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر به 3800 تا 4100 تومان درب مرغداری رسیده بود اما با مطالب مطرح شده راجع به آنفلوانزای پرندگان در ایران این قیمت‌ها به 3200 تا 3600 تومان کاهش یافت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در مورد مصرف تخم مرغ در ماه رمضان اظهار داشت: در سال‌های اخیر مصرف تخم‌مرغ در ماه رمضان همواره کاهش داشته و پیش‌بینی می‌‌شود، این محصول در این ماه افزایش قیمت نداشته باشد.

براساس این گزارش: روز گذشته سازمان دامپزشکی کشور طی اطلاعیه‌ای رسما وقوع آنفلوانزی پرندگان تحت تیپ H5N1 را در روستایی در منطقه مازندران تایید کرد.

ارسال نظر: