قیمت جهانی طلا کاهش یافت

کدخبر: 1007589

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش ۰.۴ درصدی در جلسه قبل، امروز ۰.۲ درصد دیگر کاهش یافت و به ۱۱۷۹ دلار و یک سنت رسید

به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار بیانیه فدرال رزرو آمریکا هستند تا سرنخ هایی در مورد زمان افزایش نرخ بهره به دست بیاورند، طلا کاهش قیمت های جلسه گذشته را تداوم بخشید تا در حوالی 1180 دلار معامله شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.4 درصدی در جلسه قبل، امروز 0.2 درصد دیگر کاهش یافت و به 1179 دلار و یک سنت رسید. پلاتین نیز به پایین ترین رقم در 6 ماه گذشته یعنی 1068 دلار و 75 سنت رسید، در حالی که قیمت پالادیوم به پایین ترین رقم از 31 مارس تاکنون رسید.

تمام نگاه ها به بیانیه فدرال رزرو است که قرار است پس از نشست 2 روزه کمیته بازار آزاد در اواخر امروز منتشر شود. نشست خبری جانت یلن، رئیس فدرال رزرو نیز به دقت رصد خواهد شد تا سرمایه گذاران سرنخ هایی را از زمان افزایش نرخ بهره به دست بیاورند.

قیمت طلا تحت تاثیر ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه های اخیر نتوانسته شاهد رشد قابل توجهی باشد. افزایش نرخ بهره تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش خواهد داد.

هووی لی تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «اگر اظهارات امشب یلن به صراحت حاکی از افزایش نرخ بهره باشد، طلا ممکن است در رقم 1165 دلار از حمایت برخوردار شود.» «دلار احتمالا امشب منتفع خواهد شد.»

تقویت ارزش دلار به طلا که با دلار ارزش گذاری می شود آسیب می زند و آن را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می کند.

ادامه بحران بدهی یونان نیز تاثیر مثبت چندانی بر بازار طلا نداشته است.

نخست وزیر یونان روز سه شنبه، بدهکاران این کشور را به تلاش برای تحقیر شهروندان یونانی متهم کرد و هشدارها در این باره را که اروپا خود را برای خروج کشورش از یورو آماده می کند، رد کرد.

ارسال نظر: