مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز: تولید گاز ایران تا سال ۹۵ به ۴۰۰ میلیارد مترمکعب می‌رسد

کدخبر: 1007779

تربتی افزود: هم اکنون با تولید سالانه ١٨٠ میلیارد مترمکعب گاز، رتبه سوم تولید گاز دنیا در اختیار کشور ایران است که این رقم تا چهار سال آینده به ۴۰۰ میلیارد متر مکعب در سال می‌رسد

به گزارش «نسیم» به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق سند چشم انداز ١٤٠٤ کشور، صنعت گاز ایران با افزایش تولیدات خود به دنبال نزدیک شدن به عنوان دومین تولیدکننده گاز دنیا است.

وی گفت: هم اکنون با تولید سالانه ١٨٠ میلیارد مترمکعب گاز، رتبه سوم تولید گاز دنیا در اختیار کشور ایران است که این رقم تا چهار سال آینده به ٤٠٠ میلیارد مترمکعب در سال خواهد رسید.

حسن تربتی همچنین از برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن به دومین تولید کننده گاز جهان خبر داد و افزود: هم اکنون فاصله زیادی با سومین تولیدکننده گاز دنیا با حدود ٤٥٠ تا ٥٠٠ میلیارد مترمکعب داریم، اما طبق برنامه ریزی‌ها قرار است علاوه بر حفظ سطح تولید فعلی، با رشد ٧١ درصدی تولید به دومین تولیدکننده گاز جهان نزدیک شویم.

تربتی تاکید کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده پیش بینی شده است تا چهار سال آینده، کشورمان ١٠ درصد از تجارت جهانی گاز و رتبه نخست فناوری منطقه را به خود اختصاص دهد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران، تصریح کرد: همچنین بر اساس افق ١٤٠٤، تا چهارسال آینده پوشش جمعیتی گازرسانی کشور به ١٠٠ درصد رسیده و طول خطوط لوله کشور از ٣٦ هزار کیلومتر به ٤٥ هزار کیلومتر و تعداد ایستگاه های تقویت فشار از ٧٦ به ١٠٥ ایستگاه افزایش خواهد یافت.

تربتی یادآور شد: با توجه به استراتژی صنعت گاز کشور، تا چهار سال آینده به ٦٢,٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت گاز کشور نیازمندیم.

ارسال نظر: