آمریکا نیازمند سرمایه‌گذاری دو برابری در تحقیقات کشاورزی

کدخبر: 1008173

سایت عیارآنلاین در گزارشی نوشت: بر اساس گزارش جدید شورای شیکاگو در مسائل جهانی، آمریکا باید سرمایه‌گذاری خود در بخش تحقیقات غذا و کشاورزی را ظرف ۱۰ سال آینده دو برابر کند

به گزارش عیارآنلاین، بر اساس گزارش جدید شورای شیکاگو در مسائل جهانی، آمریکا باید سرمایه‌گذاری خود در بخش تحقیقات غذا و کشاورزی را ظرف ۱۰ سال آینده دو برابر کند. همچنین باید اولویت‌های سرمایه‌گذاری خود را به‌منظور تأمین نیاز جهانی غذا برنامه‌ریزی‌شده موردبازنگری قرار دهد. این گزارش با استناد بر چالش‌های گذشته بخش کشاورزی ایالات‌متحده توصیه‌هایی در حوزه تحقیقات پیشنهاد می‌دهد.

هشدار شورا به مقامات آمریکایی در خصوص کاهش سرمایه‌گذاری در تحقیقات کشاورزی طبق این گزارش، نوآوری (Innovation) در کشاورزی برای تأمین نیازهای غذایی آینده که از افزایش جمعیت و شهری شدن منشأ می‌گیرد، بخصوص برای مواجه با مسائلی ازجمله افزایش دمای زمین، کمبود منابع و افزایش بالای ناگهانی آب و هوایی، ضروری خواهد بود. نرخ سرمایه‌گذاری ایالات‌متحده در بخش تحقیقات کشاورزی بیش از ۲۰ درصد از نقطه اوج خود در سال ۱۹۹۴ کاهش‌یافته است. همچنین رشد بهره‌وری کشاورزی در این کشور نیز از ۲ درصد در دهه‌های قبل از ۱۹۹۰ میلادی به ۱ درصد در سال‌های بعدازآن کاهش‌یافته است. شورای شیکاگو خواستار افزایش قابل‌توجه بودجه بخش تحقیقات کشاورزی است و ازاین‌رو برای تغییر رویکرد تصمیم گیران اصلی ایالات‌متحده آمریکا تلاش می‌کند. ظرفیت آمریکا در رهبری کشاورزی لیسا موون نائب رئیس بخش کشاورزی و غذای جهانی در این شورا می‌گوید: «سرمایه‌گذاری‌های عمومی در بخش تحقیقات کشاورزی آمریکا با سرعت تغییرات این بخش همخوانی و مطابقت نداشته است.» او در ادامه اظهار داشت: «نظام دانشگاهی و مؤسسات تحقیقاتی سطح بالای امریکا، تجربیات متعددی در حوزه همکاری و مشارکت با سایر دانشمندان در سراسر دنیا داشته اند». وی می‌افزاید: «ذخایر فکری و انسانی حیرت‌آوری در ایالات‌متحده وجود دارد که این کشور را در جایگاه منحصر به فردی قرار داده است تا با به‌کارگیری و تولید نوآوری‌های جدید در نظام غذایی بر چالش های عصر حاضر فائق آید.» مهم‌ترین محورهای مطرح‌شده در گزارش شورای شی کاگو از مهم‌ترین مباحثی که در گزارش ۲۰۱۵ شورای شیکاگو در مورد تحقیقات کشاورزی آمده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: **فراهم آوردن علوم کشاورزی جدید که بتواند اهداف افزایش پایدار بهره‌وری و همچنین ابعاد تغذیه، سلامتی و اقتصادی آن را توأمان لحاظ نماید. تولید باید زمانی افزایش یابد که استفاده از نهاده‌ها و منابع کاهش یابد، تغذیه بهتر گردد و درآمد خالص تولیدکنندگان غذا افزایش یابد. **ایجاد ظرفیت تحقیقات. حمایت از دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی در کشورهای درحال‌توسعه برای به‌کارگیری نوآوری‌های در بافت محلی آن‌ها حیاتی است. **حمایت از تحقیقات درزمینه تغییرات اقلیمی. تحقیقات باید روی ایجاد مقاومت و مواجهه در مقابل تهدیدات تغییرات اقلیمی روی نظام غذایی متمرکز شود. **کاهش ضایعات مواد غذایی. به دست آوردن نوآوری‌هایی که ضایعات مواد غذایی را کمتر کند می‌تواند افزایش تولید موردنیاز برای تأمین نیاز غذایی تا حدودی جبران نماید.

شورای شیکاگو در سال ۱۹۲۲ و پس از جنگ جهانی اول در آمریکا تأسیس شد. این شورا سازمانی است که به عقیده گردانندگان آن بی‌طرف از جناح‌های سیاسی و مستقل اداره می‌شود و رسالت آن مطالعه روی مسائل روز جهان و مرتبط با آمریکاست. این شورا نقش مهمی در تصمیم سازی مقامات بلندپایه ایالات‌متحده آمریکا دارد.

ارسال نظر: