استاندار تهران: قطار حومه‌ای ورامین تا شهریور ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد

کدخبر: 1008391

حسین هاشمی افزود: ۵۱ درصد مالیات کل استان‌های کشور را استان تهران تأمین می‌کند، ضمن آنکه ۷۵ درصد صادرات خدمات فنی- مهندسی در این استان است

به گزارش «نسیم»، سید حسین هاشمی امروز در مراسم افتتاحیه عملیات اجرایی آزادراه آبیک ـ چرم‌شهر (کمربندی جنوبی تهران) اظهار داشت: اگر طبق گفته قرارگاه خاتم الانبیاء منابع مالی به موقع اختصاص یابد، این پروژه ظرف دو و نیم سال به اتمام می‌رسد.

هاشمی ادامه داد: تصویب اجرای این کمربندی در دولت از اقدامات مهم بود و دولت با چهره باز آن را مصوب کرد تا گره‌های اصلی ترافیکی تهران با اجرای پروژه رفع شود.

وی به توسعه قطارهای حومه‌ای و مترو در شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: طبق وعده وزیر راه و شهرسازی قطار حومه‌ای ورامین تا شهریور 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه دولت هر گونه مساعدت برای تکمیل پروژه قطارهای حومه‌ای را دریغ نمی‌کند، تأکید کرد: قطارهای حومه‌ای نیاز اصلی شهرستان های استان تهران است و مرکزیت همه امور در استان تهران وجود دارد.

هاشمی بیان کرد: 51 درصد مالیات کل استان های کشور را استان تهران تأمین می‌کند، ضمن آنکه 75 درصد صادرات خدمات فنی ـ مهندسی در استان تهران است.

استاندار تهران افزود: مشکلی که امروز در تهران داریم این است که تمام شاخص‌هایی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای استان‌ها تعریف می‌کند، برای استان تهران ملاک قرار می‌گیرد و به همین دلیل، مثلاً در بخش سلامت، استان تهران جایگاه سی و یکم را دارد.

ارسال نظر: