رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: بیماری تب کریمه کنگو به تهران نرسیده است

کدخبر: 1008792

ملکی در گفتگو با «نسیم» افزود: با اجرای طرح پیش سرد، دام‌ها بر روی دست دامداران می‌ماند/ مخالف طرح پیش سرد نیستیم، زمانش را به پاییز موکول کنند/ پس از خریدهای ماه رمضان بازار گوشت در رکود به سر می‌برد

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار «نسیم» بیان داشت: سازمان دامپزشکی پیگیر است که طرح پیش سرد را از تیرماه و ظرف روزهای آینده آغاز کند که با وضعیت موجود و در این آب و هوا اجرای چنین طرحی بدون شک مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

وی گفت: ما بارها از سازمان دامپزشکی خواسته‌ایم که این انجام این طرح را به مدتی دیگر از جمله مهرماه موکول کنند، که در آن زمان آمادگی کشتارگاه‌ها نیز بالاتر می‌رود زیرا ممکن است الان کشتارگاه‌ها آمادگی نداشته و کشتار دام کمتر شود و همین باعث کمبود گوشت، و گرانی آن شود. در ضمن هوای فصل پاییز هم برای طرح پیش سرد بهتر از تابستان خواهد بود.

ملکی اضافه داشت: یکی از مشکلات دیگر در زمینه طرح پیش سرد مشکلاتی است که برای دامداران در رابطه با کشتار دام هایشان رخ می دهد، زیرا در حال حاضر به دلیل خشکسالی دامداران تمایل دارند تا هر چه زودتر دام‌هایشان را به بازار عرضه کنند، اما با اجرای این طرح مسلما محدودیت‌های زیادی برای دامداران ایجاد می‌شود و دام ها نیز بر روی دستشان خواهد ماند.

وی در رابطه با اخباری مبنی بر شیوع تب کریمه کنگو به نسیم بیان داشت: هر چند در رابطه با شیوع این بیماری در برخی از شهرستان‌ها مطالبی گفته شده اما در تهران در رابطه با بیماری کنگو موردی گزارش نشده است، و مسلما در صورت احتمال وجود و شیوع این چنین بیماری‌هایی سازمان دامپزشکی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تأکید کرد: هفته گذشته ازدحام کشتار را داشتیم به طوری که این کشتار دو برابر ماه‎های قبل بود و در این میان هیچ مورد بیماری دیده نشد، الان هم که بازار در رکود به سر می برد زیرا تقاضا بسیار کاهش یافته و خرید زیادی صورت نمی گیرد.(ازدحام مختص ماه رمضان کاهش یافته است)

وی در رابطه با هزینه‌های کشتارگاه‌ها گفت: هنوز هیچ تغییری در این رابطه صورت نگرفته است و ما منتظر هستیم که بنابر قولی که داده شد، نشستی با مسئولان کشتارگاه‌ها بگذاریم تا مشکلات برطرف شود.

ارسال نظر: