نوش آ‌بادی: چاپ دوم و توزیع کتاب "ایران در گذر روزگاران" غیرقانونی است

کدخبر: 1010301

سخنگوی ارشاد در نشست خبری گفت: با ناشار چاپ دوم کتاب "ایران در گذر روزگاران" برخورد می‌شود/ سایت‌های بی‌هویت مسدود می‌شوند/ تامین بودجه چند میلیاردی برای ساختمان فیلمخانه انتظار بالایی است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حسین نوش آبادی، سخنگوی ارشاد در نشست خبری به موارد زیر اشاره کرد:

- آئین نامه این قانون در دولت تصویب شده و برای اجرا ابلاغ شده است، از طرف رئیس جمهور، وزیر ارشاد ریاست کمیسیون نظارت بر اجرای این قانون را بر عهده گرفته است.

- امیدوارم خانه موسیقی بتواند شائبه ها را برطرف کند، ما نمی توانیم در این مسئله دخالت کنیم ، برای جلوگیری از شائبه ها خانه موسیقی، انتخابات باید در چهارچوب قانون صورت بگیرد تا مسئله حاشیه ای اتفاق نیفتد.

- انجمن موسیقی و خانه موسیقی دو تشکل غیردولتی و صنفی هستند و فعالیت می کنند در رابطه با خانه موسیقی، اعتراض اعتراض هایی وجود دارد که آن هم به انتخابات هیات مدیره این تشکل بر می گردد. - مشارکت و همکاری همه موسسات موسیقی کشور برای برپایی جشنواره موسیقی فجر ضرورت دارد اما حوزه هنری و دفتر موسیقی، متولیان اصلی جشنواره‌اند.

- در مورد کتاب ایران در گذر روزگاران گفت: مجوز چاپ اول کتاب قانونی صادر شد اما چاپ مجدد و چاپ دوم کتاب بدون اجازه بوده است، ارشاد نه مجوز چاپ و نه مجوز عرضه را داده است حتی افست شدن این کتاب هم غیرقانونی بوده است و در حال رسیدگی است.

- در خصوص تفاهم نامه با نیروی انتظامی برای برگزاری کنسرت های موسیقی با گفت، با نیروی انتظامی برای نوشتن یک تفاهم نامه مذاکراتی را داشتیم و به این مذاکرات منجر به یک پیشنویس اولیه برای شیوه نامه اجرایی در آینده نزدیک شده است، این شیوه نامه اجرایی به زودی به امضای دو نهاد می رسد تا پس از ماه رمضان شاهد این اتفاق تلخ نباشیم.

- وزیر ارشاد با وزیر کشور جلسه ای را برگزار کردند و وزیر کشور هم توصیه هایی به استانداران و فرمانداران داشته اند تا مشکل کنسل شدن کنسرت ها حل شودو تعداد کنسرت های که لغو شده است به نسبت کنسرت هایی که برگزار شده قابل مقایسه نیست و نم خواهیم بزرگ نمایی کنیم و آنچه که تاکنون اتفاق افتاده بر اساس ناهماهنگی بوده است و قوه قضاییه و دادستانی هم ادله را برای لغو این کنسرت ها دارند.

- در طول دولت یازدهم بیش از سه هزار مجوز برای برنامه های صحنه ای و کنسرت ها صادر شده است.

- با توجه به توسعه روابط فرهنگی ما با لبنان طبیعی است که این انتظار وجود دارد که هر چه سریعتر رایزن جدید فرهنگی ایران در لبنان انتخاب شود.

- طبق آمار وزارت کشور در سال 93 و 3 ماه نخست سال جدید سه هزار و 946 مجوز صادر شده برای برنامه‌های صحنه‌ای وجود دارد.312 کنسرت برگزار شده و 9 کنسرت نیز توسط قوه قضاییه لغو شده است.

- اخباری وجود دارد مبنی براینکه بنیاد رودکی تصمیم دارد دو معاونت جدید موسیقی و تئاتر تأسیس کند، تا بتواند خدمات بیشتری را در بخش موسیقی و تئاتر ارائه دهند. بنیاد رودکی نهاد دولتی نیست ولی با نظارت و حمایت وزارت ارشاد فعالیت می‌کند. بنابراین تصمیم جدید بنیاد رودکی در حال بررسی است به شرطی که با سیاست‌های حاکمیتی ارشاد تعارض نداشته باشد می‌تواند انجام شود.

- قبول دارم که تبلیغات برای نمایشگاه قرآن شایسته این جایگاه نبود و نهادهای تبلیغی باید برای برگزاری این نمایشگاه اقدام می‌کردند، ما از همه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه رسانه ملی می‌خواهیم در مدت باقی مانده مردم را به حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن و بهره برداری از امکانات و خدمات آنجا تشویق کنند. - با سایت‌های بدون مجوز برخورد می‌شود، تعدادی از سایت‌ها در کشور فاقد شناسنامه هستند ما متاسفیم چرا که علی رغم اعلام هنوز برخی نیامده اند مجوز بگیرند با این قبیل سایتها برخورد کرد زیرا همانطور که یک روزنامه باید مجوز داشته باشد یک سایت هم باید مجوز بگیرد.

- فیلمخانه ملی ایران چندذ سالی است که کلید خورده و از این پروژه مقامات سینمایی بازدید کرده‌اند، اما روند ساخت کند است و ادامه پروژه نیازمند اعتبار چند میلیاردی است اما با توجه به مشکلات اعتباری دولت شاید انتظار تامین اعتبار سه یا ٤ میلیاردی دشوار باشد.

ارسال نظر: