مستند "میراث آلبرتا۲" از تلویزیون پخش می‌شود

کدخبر: 1010801

مستند "میراث آلبرتا۲" با موضوع علت‌یابی مهاجرت دائمی و طولانی مدت نخبگان به کشورهای غربی جمعه ۱۲ تیرماه ، ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود

به گزارش «نسیم»، مستند «میراث آلبرتا2» با موضوع علت‌یابی مهاجرت دائمی و طولانی مدت نخبگان به کشورهای غربی از شبکه مستند پخش می‌شود. این مستند روایتی است از زندگی و تحصیل دانشجویان ایرانی در سه کشور اروپایی یعنی فرانسه، سوئیس و آلمان که سعی دارد به وسیله نمایش همزمان زندگی و تحصیل با کیفیت دانشجویان در این قاره و به تصویر کشیدن رغبت بسیاری از آنان برای بازگشت به کشور، فضای نقد و گفت‌و‌گو درباره «فرار مغز‌ها» را گسترش داده و به واکاوی این موضوع بپردازد.

دومین قسمت این مجموعه با عنوان روایت اروپایی، مستندی است درباره مهاجرت نخبگان و در ادامه قسمت نخست، سعی دارد از زاویه‌ای دیگر به این موضوع بپردازد.

بیشتر نخبگانی که از دانشگاه‌های ایران و برای تکمیل تحصیلات به خارج از کشور و عمدتاً به آمریکا و اروپا مهاجرت می‌کنند تصمیم می‌گیرند که بر خلاف اراده قبلی خود، در‌‌ همان کشور‌ها سکنی گزیده و همانجا به کار و زندگی مشغول شوند.

میراث آلبرتا در دومین قسمت سعی دارد به واکاوی این موضوع بپردازد و علت اصلی این مسئله را در گفت‌و‌گو با دانشجویان بررسی کند.

حسین شمقدری کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد و محمد حسن مددی نیز تهیه کننده آن است.

از سایر عوامل ساخت این مستند می‌توان به محسن اخوان فر به عنوان تصویربردار، علیرضا کهن دیری در مقام آهنگساز و حسن ناظمی و سید مجتبی حسینی به عنوان محقق و پژوهشگر اشاره کرد.

« میراث آلبرتا 2 » جمعه 12 تیرماه ، ساعت 22 و به مدت 70 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می شود.

ارسال نظر: