مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای کارتن‌خواب‌ها و معتادان مجهول‌الهویه خبر داد

کدخبر: 1011300

محمدجواد کبیر گفت: خدمات بیمه‌ای صرفا برای خدمات ترک اعتیاد است و سرانه و جزئیاتی نظیر آنکه هر معتاد چندبار می‌‌تواند مراجعه کند و از خدمات بهره‌مند شود، در پروتکل مربوط مشخص شده است

محمدجواد کبیر در تشریح آخرین وضعیت بیمه درمان معتادان که سال گذشته به سازمان بیمه سلامت سپرده شد اظهار کرد: در خصوص بیمه درمان معتادان هماهنگی‌های خوبی را با صندوق‌های بیمه‌گر انجام دادیم و اکنون متولی آن سازمان بیمه سلامت است.

وی افزود: سال گذشته 30 میلیارد تومان منابع برای اجرای بیمه درمان اعتیاد پیش‌بینی شده بود. در گام نخست سامانه "پابا" را راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر واحدهای ارائه خدمت استان‌های مختلف در حال ثبت کردن موسسات هستند. تا امروز اقدامات خوبی صورت گرفته اما در سال 94 این مساله با جدیت دنبال می‌شود تا در مراکز تعیین شده که با وزارت بهداشت توافق کرده‌ایم خدمات درمانی و سلامت برای معتادان ارائه شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به اینکه این بسته بیمه‌ای شامل چه خدماتی است؟ عنوان کرد: بیمه درمان معتادان دارای پروتکل است. در خصوص MMT ، درمان با دوزهای نگه دارنده و جبرانی را داریم تا افراد در شرایط مطلوبی بمانند. برای این خدمت، سرانه و جزئیاتی نظیر آنکه هر معتاد در سال و یا در طول عمرش چند بار می تواند مراجعه کند و از خدمات بهره‌مند شود در پروتکل مربوط مشخص شده است.

کبیر در پاسخ به اینکه این افراد معمولا با مشکلات دندان روبرو هستند، آیا خدمات دندانپزشکی هم برای معتادان در پوشش بیمه ارائه می‌شود؟ گفت: خیر، این خدمات بیمه‌ای ما صرفا خدمات ترک اعتیاد است. برای دریافت سایر خدمات باید بیمه بشوند که برنامه‌ای را در این راستا در دستور کار داریم که اگر این افراد تحت پوشش بیمه نباشند می‌توانند در سامانه ثبت نام و تحت پوشش بیمه همگانی قرار گیرند.

وی درباره کارتن خواب‌ها و معتادان مجهول الهویه‌ نیز گفت: در صورتی که وزارت کشور هویت این افراد را تایید و احراز هویت کند مشمول این طرح می‌شوند. این اقدام با همکاری انجمن‌ها و سمن‌ها صورت می‌گیرد.

ارسال نظر: