جعفری: وزیر علوم باید دستور پیگیری تظلم روا شده به بورسیه‌ها را بدهد

کدخبر: 1011490

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با «نسیم»: مهم‎ترین مسئله در قضیه بورسیه‌ها جبران ظلم روا شده و حفظ حقوق معنوی بورسیه شدگان است

قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با«نسیم» در خصوص بیانات شب گذشته رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه‎ها مبنی بر اینکه "در مسئله‌ بورسیه‌ها به خیلی‌ها ظلم شد و خلاف قانون، تدبیر و اخلاق بود" اظهارداشت: وقتی عالی‎ترین مقام معنوی و رسمی کشور اعلام می‎کنند در یک موضوعی ظلم واقع شده اولین گام را باید افرادی که مخاطب این بیانات هستند برای جبران این ظلم بردارند.

وی افزود: اولین فرد در حوزه کاری بورسیه‎ها یعنی خود وزیر علوم باید دستور پیگیری تظلم روا شده به بورسیه‌ها را بدهد تا این تظلم به نتیجه برسد.

‎‎ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امور اعزام دانشجویان و بورسیه‎ها در وزارت علوم را مخاطب اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و به مصاحبه‎هائی که پیش از این در کسوت سخنگوی کمیسیون متبوعش مبنی اینکه افشای نام بورسیه‎ها خلاف اخلاق و شرع است، اشاره کرد و متذکر شد: کسانی که مسئله‎ای را که باید مراجع قانونی حل می کردند رسانه‌ای کردند، باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی گفت: مهم ترین مسئله در قضیه بورسیه‌ها جبران ظلم روا شده و حفظ حقوق معنوی بورسیه شدگان است.

جعفری با اشاره به هشدارش در جلسه کمیسیون اصل 90 به وزیر علوم مبنی بر اینکه حتی اگر به بورسیه‎ها بهترین جایگاه را بدهید باید در مورد آبروی رفته‌شان از آنها اعاده حیثیت شود، بیان داشت: وقتی رهبر انقلاب بحث ظلم به بورسیه‎ها را مطرح کردند، انتظار این بود که وزارت علوم برای جبران اولین لبیک را می‎گفت.

‎‎ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با بیان اینکه مجلس نیز به عنوان خادم ملت وظیفه پیگیری ظلم روا شده به بورسیه‌ها را دارد، افزود: بر همین اساس ما در مجلس حتما در این مورد از وزیر و مسئولین امر سوال خواهیم کرد و ضمن پرس و جو از اینکه چه مواردی در مورد بورسیه‌ها صورت گرفته و در مورد اینکه وزارت علوم در لبیک فرمایشات رهبری چه اقداماتی باید انجام دهد، ورود خواهیم کرد.

وی در پایان بیان داشت: به عقیده من پس از اعلام ظلم روا شده به بورسیه‌ها از سوی رهبر انقلاب دادستان قوه‌قضائیه هم می‎تواند به صورت مستقل این امر را پیگیری کند.

ارسال نظر: