قائم مقام وزیر صنعت: کاهش حجم تجارت خارجی علامت خوبی نیست

کدخبر: 1011778

خسروتاج با بیان اینکه تراز تجارت خارجی کشور در فصل بهار مثبت شده است، افزود: البته میزان تجارت در مقایسه با بهار پارسال کاهش نشان می‌دهد که علامت خوبی نیست و باید از توسعه صادرات غیر نفتی حمایت کنیم

به گزارش «نسیم»، مجتبی خسروتاج با بیان اینکه تراز تجارت خارجی کشور در فصل بهار مثبت شده است، گفت: البته میزان تجارت در مقایسه با بهار پارسال کاهش نشان می دهد که علامت خوبی نیست و باید از توسعه صادرات غیر نفتی حمایت کنیم .

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال گذشته حدود ۲ و نیم میلیارد دلار تراز منفی داشتیم که امسال از نظر این شاخص مثبت شدیم اما باید میزان تجارت را افزایش دهیم .

وی با بیان اینکه همه اقتصاددانان معتقدند ایران از لحاظ تنوع مزیت های نسبی تولید و تجارت در مقایسه با دیگر کشورها وضع بسیار مطلوبی دارد، تصریح کرد: میزان خوداتکایی در اقتصاد ایران بسیار بیشتر است و این مزیت شرایط را برای استقرار اقتصاد مقاومتی بویژه در برنامه ششم توسعه فراهم خواهد کرد .

خسروتاج افزود: توسعه صادرات غیر نفتی و مدیریت واردات به نفع واردات مواد اولیه در اولویت دولت است و وزارت صنعت و معدن و تجارت هم از بخش تولید در این مسیر حمایت خواهد کرد .

وی گفت: قانون حمایت از رونق تولید نیز در راه است که در زمینه تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش بخش تولید تسهیلات خوبی فراهم می کند از جمله در بخش تسویه بدهی های ارزی بخش های تولیدی که از صندوق توسعه ملی در دوره ای که نرخ ارز پایین بود وام گرفته اند .

قائم مقام وزیر صنعت اظهار داشت: همچنین دولت از توسعه برند و نشان های تجاری بنگاه های تولیدی در بازارهای جهانی حمایت می کند.

گفتنی است خبرگزاری «نسیم» پیش از این در گزارشی خبر از کاهش 13 درصدی حجم تجارت در بهار امسال را داده بود.

ارسال نظر: