آمریکا پایش را از بحران "آتن - بروکسل" بیرون کشید

کدخبر: 1011883

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در نشست خبری روزانه کاخ سفید گفت: در نهایت، مسئولیت حل و فصل معضل یونان بر عهده اتحادیه اروپاست

به گزارش نسیم، رسانه های آمریکا اعلام کردند سیاستگذاران آمریکایی که با تعهدات فزاینده برای تقویت دولت عراق، مبارزه با گروه تکفیری صهیونیستی داعش در عراق و سوریه و افزایش حمایت نظامی از اوکراین رو به رو هستند، در خصوص بحران منطقه یورو عقب نشینی کرده، و به کمیسیون اروپا در بروکسل و دولت های آلمان و فرانسه اجازه داده اند، نقش کلیدی را در رسیدگی به اقتصاد بحران زده یونان ایفا کنند.
روزنامه سیاسی هیل، چاپ واشنگتن در شماره روز دوشنبه خود نوشت: « دولت اوباما در حاشیه گفتگوی مالی نهایی قرار گرفته است که ممکن است موجب بر هم زدن بازارهای مالی جهان شود.»
جاش ارنست، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه به یونان و سران اروپا توصیه کرد برای دستیابی به توافق در مذاکرات مستقیم تلاش کنند، اما وی نگفت که ممکن است آمریکا در این زمینه نقش فعال داشته باشد.
روزنامه هیل درباره سخنان ارنست نوشت: « با وجود این درخواست، به نظر می رسد آمریکا در این خصوص نقش چندانی ایفا نکند.»
سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در نشست خبری روزانه کاخ سفید گفت در نهایت، مسئولیت حل و فصل معضل یونان بر عهده اتحادیه اروپاست.
بیش از 61 درصد مردم یونان در همه پرسی که روز یکشنبه در این کشور برگزار شد، به شرایط اتحادیه اروپا برای اعطای بسته نجات اقتصادی به آتن رای منفی دادند. نتایج این همه پرسی حاکی از اعتماد مردم یونان به الکسیس سیپراس، نخست وزیر چپگرای این کشور است.
به نوشته روزنامه هیل، «آمریکا تا حد زیادی در حاشیه قرار گرفته است، و در بهترین حالت ممکن نقش مشاور را برای سران بین المللی که به دنبال توافق با یونان هستند، ایفا می کند.»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن، اظهارات اخیر اعضای دولت اوباما حاکی از آن است که اقتصاد آمریکا ارتباط چندانی با اقتصاد یونان ندارد، و تقریباً از پیامدهای هر گونه بحران مالی در یونان در امان است.
ارسال نظر: