قیمت نفت برنت دریای شمال دوباره نزولی شد

کدخبر: 1012209

بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک ۵۲ دلار و ۵۳ سنت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به قیمت ۵۶ دلارو ۵۴ سنت درهر بشکه رسید

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام در معاملات آتی امروز بازار نفت پس از کاهش شدید روز دوشنبه به دلیل نگرانی ها درباره بحران بدهی یونان و سقوط ارزش سهام در بورس چین تا حدود اندکی کاهش یافت،اگر چه نموارها نشان می دهد که تمدید فروش می تواند بازارها را تحت فشار قرار دهد .

معامله گران بازار نفت توجه خود را به امکان کاهش سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا در هفته گذشته معطوف کرده اند .

یک نظر سنجی نشان می دهد که آمارهای گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی آی ای) که امروز (چهارشنبه، 17 تیرماه) منتشر خواهد شد، کاهش 700 هزار بشکه ای سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا را به دنبال خواهد داشت .

موسسه نفت آمریکا (ای پی آی) نیز برآورد کرده است که سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود 960 هزار بشکه کاهش یافته است .

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) در پایان معاملات دیروز با 20 سنت کاهش به 51 دلار و 98 سنت برای هر بشکه و پایین ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید .

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 31 سنت افزایش، 56 دلار و 85 سنت برای هر بشکه معامله شد .

بر اساس این گزارش، هر دو شاخص نفتی پیش از بسته شدن معاملات در بازار با افزایش روبرو بود، پس از برآورد موسسه نفت آمریکا که از کاهش بیش از حد انتظار سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا خبر داد، روند معاملات در بازار نفت تغییر کرد .

تحلیلگران و کارشنان فنی بازارهای جهانی نفت خام بر این باورند که تداوم عوامل کاهنده در بازار نفت می تواند قیمت نفت خام آمریکا را به سطح پایین 42 دلار و سه سنت پایین ترین سطح در 6 سال گذشته که در اواسط ماه مارس شاهد آن بودیم، بازگرداند .

ارسال نظر: