دانشجویان بورسیه: دکتر فرهادی هر چه سریعتر مناظره درباره آبروی رفته بورسیه‌ها را بپذیرد

کدخبر: 1013227

این دانشجویان در نامه‌ای سرگشاده تأکید کردند: همه منتظرند ببینند آیا وزارت علومی که به همه چیز با عینک سیاست نگاه می‌کند، حاضر است از عملکرد خود در رسانه‌ای کردن بحث بورسیه‌ها دفاع کند

به گزارش «نسیم»، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای سرگشاده ضمن درخواست از وزیر علوم برای حضور در مناظره با فرهاد دانشجو وزیر سابق علوم تأکید کردند:

در طول 14 ماهه اخیر، فشارهای زیادی بر دانشجویان بورسیه وارد شده است. طراحان حذف بورسیه ها، از اعلام غیر قانونی بودن تا برخوردهای سلیقه ای و سیاسی را با هدف عقده گشایی از طیف منتقد خود در دستور کار قرار دادند و در این زمینه از تبحر روزنامه های زنجیره ای و نشریات زرد برای تخریب شخصیت و هتک آبروی این افراد، بهره های زیادی گرفتند.

در ابتدای کار به دلیل حجم حمله رسانه ای و قدرت بالای تخریب فتنه گران، امکان دفاع منطقی و پاسخ های مستدل به سیل شبهات ایجاد شده توسط مسئولین وقت و دانشجویان بورسیه محقق نشد. اما با گذشت زمان و ارائه ادله مختلف قانونی توسط دانشجویان بورسیه و مسئولین وقت، مشخص شد که راه‌اندازی داستان سیاسی بورسیه ها تنها با اهداف سیاسی و به منظور تخریب عملکرد دولت و مسئولین پیشین وزارت علوم صورت گرفته است.

در ماه های گذشته و پس از موضع گیری دکتر فرهادی بر ضد دانشجویان بورسیه در برنامه نگاه یک با استدلال های کاملا اشتباه، مطالبات زیادی از سوی دانشجویان بورسیه، تشکل های دانشجویی، رسانه ها و فعالین فرهنگی برای مناظره بین آقایان دکتر فرهادی و دکتر دانشجو صورت گرفت. در نهایت با نامه نگاری یکی از تشکل های دانشجویی به طرفین، دکتر دانشجو وزیر پیشین علوم اعلام کردند که آمادگی کامل برای مناظره پیرامون بحث بورسیه ها را داشته و منتظر اعلام زمان برگزاری جلسه توسط متولیان برنامه هستند. حال باید منتظر بود و دید که طرف مقابل که بارها در رسانه های مختلف، تخلف و اعمال غیر قانونی را به مسئولین وقت نسبت داده است، آیا حاضر است در این جلسه حضور یابد و از گفته های خود دفاع کند؟

لازم به ذکر است، در ماه­های اخیر ادعاهای مختلف معاونین فرهادی در مورد احکام نهادهای نظارتی (سازمان بازرسی و دیوان محاسبات) در برخورد با بورسیه ها، با تکذیب این نهادها روبرو شده است. از سوی دیگر رییس دیوان عدالت اداری هم در مصاحبه ای ضمن انتقاد از تصمیمات اخذ شده، از حقوق تضییع شده دانشجویان بورسیه سخن راند و کمیسیون اصل نود نیز با بررسی جوانب موضوع، بورسیه های اعطا شده را قانونی و در چارچوب آیین نامه ها و اختیارات وزیر وقت دانست.

اکنون همه منتظرند تا ببینند آیا وزارت علومی که به همه چیز با عینک سیاست نگاه می کند، حاضر است از عملکرد خود در رسانه ای کردن بحث بورسیه ها و تهمت های بسیاری که به این دانشجویان مظلوم و بی گناه زده است، دفاع کند یا مانند همیشه با فرافکنی و حرکات حاشیه ای قصد دارد اصل موضوع را به محاق ببرد. همه منتظر پاسخ دکتر فرهادی و برگزاری رسمی این جلسه مناظره در محیطی بی طرف هستند. ما مصرانه از دکتر فرهادی می خواهیم که در این جلسه حضور یابد و پاسخ سخنان یک جانبه و عجیب خود در برنامه نگاه یک را از دکتر دانشجو دریافت کند.

ارسال نظر: