این بار تروریست‌ها با سلاح نوری و حرارتی آمده بودند

کدخبر: 1013458

گزارش «نسیم»، از انهدام گروه تروریستی جیش‌"الظلم" در هنگ مرزی میرجاوه/ فرمانده مرزبانی: آمریکا به دنبال از بین بردن آرامش در ایران است/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: مجلس از ناجا به دلیل اقدام شجاعانه در مرز میرجاوه تقدیر می‌کند

گروه اجتماعی خبرگزاری «نسیم» - فائزه نجارزادگان : ساعت یک بامداد بیست و چهارم ماه رمضان 1436 هجری قمری، هنگ مرزی میرجاوه در 75 کیلومتری جنوب شرقی زاهدان. مرزی که تاکنون شاهد درگیری‌های مسلحانه زیادی با اشرار بوده و قاچاقچیان و گروهک‌های تروریسستی همواره قصد ورود به کشور از این طریق را داشته‌اند ولی همیشه با رشادت و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی مواجه شده و این اشرار را در رسیدن به اهدافشان ناکام کرده است.

اشراف اطلاعاتی نیروها به ویژه مرزبانی نیروی انتظامی در این منطقه بسیار زیاد است. خبری رسیده که قرار است یک گروه تروریستی برای ورود به خاک ایران از مرز پاکستان وارد شود. نیروهای جان برکف مرزبانی خود را برای انجام ماموریت سخت آماده کرده‌اند. ماموریتی که می‌تواند آخرین حضورشان در نیروی انتظامی باشد. ماموریتی که بوی شهادت می‌دهد. میرجاوه به مرز بهشت نزدیک است و مفهوم واقعی دفاع از جان مردم نمایان می‌شود.

پس از ساعت‌ها دیده‌بانی و کمین، سرو کله تروریست‌ها از مرز پاکستان وارد می‌شود. صدای درگیری طی دو ساعت مداوم تا کیلومترها به گوش می‌رسد تا اینکه مرزبانان غیور خبر از پیروزی می‌دهند. زمین جسم بیجان افسر رشید هنگ مرزی، سروان منصور توحیدی را به آغوش کشیده است. سروان توحیدی با همکاری سایر مرزبانان موفق شده بود، گروه تروریستی که از سوی سازمان‌های جاسوسی آموزش‌های حرفه ای را فرا گرفته و با تجهیزات کامل و انواع سلاح ها و موادمنفجره برای اقدامات تروریستی در شهرهای داخلی ایران اعزام شده بودند را در نقطه صفر مرزی قلع و قمع کند.

در این عملیات تعداد زیادی از تروریست‌ها با دلیر مردی مرزبانان به هلاکت رسیده و سه نفر دستگیر شدند. به غیر از تعداد زیادی مهمات، 140 چاشنی الکترونیکی انفجاری صوتی، زمانی و نوری نیز از تروریست‌ها بدست آمد. به راستی چه چیز پیروزی نیروهای مرزبانی را به همراه داشت و سبب تجلی اقتدار آنان و ممانعت از وقوع فاجعه بزرگ تروریستی شد؟

سردار سعید منتظر المهدی، معاون اجتماعی ناجا این عملیات را یکی از موهبت‌های الهی در ماه مبارک رمضان دانسته و می‌گوید: مرزبانان غیرتمند ناجا با اشراف اطلاعاتی و آمادگی کامل توانستند از نفوذ گروه مخربی از جیش الظلم که توسط چند گروه دیگر حمایت می شدند، جلوگیری کنند؛ در این درگیری مسلحانه متجاوزان دستگیر و یکی از فرماندهان هنگ مرزی میرجاوه با رشادت وضف ناپذیری به شهادت رسید.

وی گفت: دستگیرشدگان، اعترافات بسیار تکان دهنده ای داشتند. خرابکاری و عملیات تروریستی در چند شهر از اهداف این گروه بود و با توجه به ابزاری که از آنان کشف شد، این افراد از ابزارهای نوین و تسلیحاتی که حساس به حرارت، نور و سرب بود، قصد عملیات مخربانه داشتند.

سردار از اراده ناجا بر انجام تعهداتش در خصوص انسداد کامل مرزها خبر داد و گفت: البته محدودیت هایی مانند بودجه و تامین اعتبار وجود دارد و این مهم با فعالیت های ناجا و حمایت سازمان های دیگر در شرف انجام است.

فرمانده مرزبانی ناجا ساعاتی پس از موفقیت در این عملیات ضمن ابراز خرسندی از این پیروزی گفت: در بررسی‌ها و بازجویی‌های انجام شده از تروریست‌های دستگیر شده، مشخص شد که آنان در راستا اهداف استکبار قصد ورود به داخل کشور و انجام عملیات تروریستی در برخی شهر ها از جمله زاهدان، کرمان و بم را داشتند همچنین این افراد قصد داشتند تا با راهبندی و راهزنی خودروهای مردم را سرقت کرده و پس از کارگذاری و مجهز کردن آنها به مواد منفجره در مکان های عمومی منفجر و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت کنند.

سردار رضایی این موفقیت بزرگ را تنها با لطف خداوند و دعای مردم امکان پذیر دانست و افزود: با توجه به امنیت کشور عزیزمان و نیز نا امنی در کشور های همسایه، استکبار جهانی و در راس آن ها آمریکا به دنبال از بین بردن آرامش در ایران است و به این منظور این توطئه را هدایت کرده است همچنین نا امنی های موجود در منطقه تنها حاشیه‌ای امن برای رژیم صهیونیستی بوجود می آورد.

وی با ابراز گلایه از دولت پاکستان تصریح کرد: این گروه در پاکستان آموزش دیده و پس از مسلح شدن در زمان مناسبی قصد ورود به ایران را داشته اند بنابراین تقاضای ما از مردم و دولت پاکستان توجه بیشتر به این مسایل است.

فرمانده مرزبانی با اشاره به اقدامات خوب دولت در سال گذشته گفت: امسال نیز اعتبارات خوبی توسط دولت برای افزایش امنیت مرزها در نظر گرفته شده است که نوید دهنده اتفاقات خوب و مناسبی است.

* ابلاغ آخرین تاکتیک‌های اطلاعاتی-عملیاتی و افزایش آمادگی واحدهای مرزی

سردار قاسم رضایی همچنین یک روز پس از این پیروزی در نشست تجزیه و تحلیل عملیات موفقیت آمیز انهدام باند تروریستی جیش الظلم که با حضور فرماندهان و مدیران ارشد مرزبانی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهارداشت: توکل مرزداران به خدا، وجود روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در مأموران، برکات دعای خیر مردم و رعایت تاکتیک‌های عملیاتی باعث شد تا این پیروزی بزرگ حاصل شود و همه ما خداوند متعال را به دلیل این توفیق بزرگ شاکریم .

وی در ادامه مرزهای سیستان و بلوچستان را مرزهایی با صفا و جایی برای خدمت و عبادت دانست و پیروزی مرزداران را هدیه و موهبتی الهی در شب‌های ارزشمند ماه مبارک رمضان توصیف کرد و گفت: بنا به روایات وارده از حضرت رسول اکرم (ص)، ارزش خدمت شما مرزداران در حراست و نگهبانی از مرزها، به مراتب با فضیلت‌تر از اعمال شب قدر است و بحمدا... خداوند، نتیجه این خلوص نیت را به شما عنایت فرمود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور و تفرقه بین اقوام و مذاهب مختلف اظهار کرد: از تلاش‌های فرمانده مرزبانی ، معاونین این استان و فرماندهان‌ هنگ‌های مرزی میرجاوه و زاهدان و تمامی مرزداران رشید و سرافراز سیستان و بلوچستان جهت هوشیاری و مبارزه با دشمن تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با گرامیداشت یاد شهید ستواندوم منصور توحیدی که جانانه در مقابل اشرار مسلح ایستادگی کرد و سرمستانه به شوق دیدار معبود، شربت شهادت نوشید گفت: بر ماست که سنگینی بار مسئولیت ادامه راه شهدا را بر دوش خود احساس کنیم و برای ادامه راه این عزیزان با خود عهد و پیمان ببندیم و از هیچ کوششی برای عزت و اقتدار ایران اسلامی دریغ نکنیم.

در این جلسه آخرین تدابیر و تاکتیک‌های اطلاعاتی - عملیاتی، افزایش آمادگی واحدهای مرزی، استمرار آموزش‌های یگانی، توجه جدی به اقدامات تأمینی، پشتیبانی واحدها و اکیپ‌های عملیاتی در ترددها و عملیات‌های مرزی، توجه بیشتر به نقاط آسیب‌پذیر، همپوشانی حد فاصل حوزه‌های استحفاظی یگان‌های مشرف، مدیریت سلاح و مهمات به فرماندهان و مدیران استان سیستان و بلوچستان ابلاغ شد.

*تقدیر مجلس از نیروی انتظامی به دلیل موفقیت در عملیات میرجاوه

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» با اشاره به اینکه یکی از کانون‌های تهدید امنیتی علیه کشور ما مرزهای شرقی است، اظهارداشت: علت این ناامنی عدم کنترل خاک همسایگان است ولی داخل کشور با این وجود، کانون‌های ضد امنیتی امکان رشد ندارند و نطفه فعالیت‌های تروریستی در خاک همسایگان بسته می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از تهیدات امنیتی نیروی انتظامی اقدامات جامع و گسترده ای انجام می‎دهد و تدارکات خوبی علیه این مساله پیش بینی شده است. سازماندهی‌ها به صورتی است که تهدیدات وارد کشور نشود و در صورت چنین مساله‌ای امکان رشد برای این موضوع و تهدید وجود نداشته باشد.

نماینده مردم ورامین پیشوا با اشاره به عملیات‌های انجام گرفته در مرز میرجاوه طی روزهای اخیر گفت: نیروی انتظامی با هوشیاری کامل گروه تروریستی را متلاشی ساخت و این اقدام آن بسیار شجاعانه و مقتدرانه انجام گرفت.

حسینی ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی به دلیل مبارزه شجاعانه با تروریسم خاطر نشان کرد: مجلس آمادگی کامل جهت حمایت هرچه بیشتر از اقدامات نیروی انتظامی در جهت مبارزه با تروریسم را دارد.

ارسال نظر: