پلیس آمریکا یک سیاهپوست را خفه کرد!

کدخبر: 1013834

یک مرد سیاهپوست غیرمسلح در جریان درگیری فیزیکی با یک مامور پلیس سفیدپوست در شهرک استونوال ایالت میسیسیپی آمریکا براثر خفگی جان سپرد

به گزارش «نسیم» به نقل از پرس تی وی، جاناتان ساندرز 39 ساله در حال راندن کالسکه خود بود که کوین هارینگتون مامور پلیس مزبور به وی نزدیک شد .

استوارت پریش، وکیل ساندرز گفت هارینگتون او را از اسبش پایین کشید و با فرو بردن یک چراغ قوه در حلقش، او را خفه کرد .

پلیس استونوال مرگ بر اثر خفگی را تایید کرد اما استفاده از چراغ قوه را انکار کرده است .

مایکل استریت، رئیس اداره پلیس استونوال اعلام کرد: «تا پیش از اعلام نتیجۀ کالبدشکافی علت مرگ مشخص نیست اما چراغ قوه‌ای که برای خفه‌کردن کسی به کار رفته باشد در کار نبود؛ این امر کذب است. و توسط هیچ یک از طرفین گلوله‌ای شلیک نشده، اصلا اسلحه‌ای وجود نداشته و وی از اسب به پایین کشیده نشده است .»

پلیس همچنین تاکید کرده که ساندرز همکاری کرده و داوطلبانه از کالسکه خود پایین آمده است اما این که چرا هارینگتون وی را متوقف کرده مشخص نیست .

وکیل مزبور که خود افسر سابق پلیس بوده است می‌گوید وقتی پلیس به سادگی می‌توانسته در صورت مقاومت وی به سلاح شوک الکتریکی و گاز فلفل توسل بجوید، هیچ دلیلی وجود نداشته که وی را تا سر حد مرگ دچار حالت خفگی کنند .

به گفته شاهدان، این مامور پلیس ابتدا به مردی که از داخل ماشین خود با ساندرز حرف می‌زد نزدیک شد و سپس تصمیم گرفت به سمت ساندرز برود .

شاهدان می‌ ‎ گویند که حین درگیری فیزیکی صدای ساندرز به وضوح به گوش می‌رسید که می‌گفت: «دارم خفه می‌شم .»

ادارۀ بازپرسی میسیسیپی تحقیق دربارۀ این پرونده را آغاز کرده است. هارینگتون نیز برای مدت زمان نامعینی آزاد است .

پلیس استونوال از مردم خواسته است که در طول مدت تحقیق آرامش خود را حفظ کنند و از کشاندن موضوع به خیابان خودداری کنند .

ستریت افزود: «نیازی نیست که مساله به خیابان کشیده شود. اجتماع ما اجتماع خوبی است. هیچ لزومی برای این کار نیست. ما مراودات خوب خود را حفظ می‌کنیم .»

بر اساس آمار نشریه گاردین، ماموران پلیس امریکا از اواخر ماه ژوئن سال جاری میلادی تاکنون در مجموع 547 تن را کشته‌اند و در صورت ادامه این روند به همین منوال نرخ تلفات ممکن است تا پایان 2015 به هزار و 100 تن برسد.

ارسال نظر: