گفتگوی ویژه با پرحاشیه‌ترین مرد روز قرعه‌کشی لیگ برتر

کدخبر: 1014049

امیر عابدینی در گفتگوی تفصیلی با «نسیم»: کمیته استیناف جواب شکایت مسجدسلیمان درباره موتومبا را نداده اما با شکایت پیکان از این بازیکن، راه‌آهن را پنج بازی، بازنده کرده که این منطقی نیست/ رای نهایی به نفع پیکان خواهد بود

گروه ورزشی «نسیم» - امیرعابدینی بعد از پایان مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر، حرف‌های عجیبی زد و گفت از نظر او حق راه‌آهن است که در لیگ برتر بماند و کمیته استیناف اشتباه رای داده. با این حال عضو هیات‌رییسه سازمان لیگ، به «نسیم» گفت هرگز برایش فرقی ندارد کدام تیم در لیگ می‌ماند و او فقط چیزی که به نظرش درست بوده گفته.

صحبت‌های شما در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر حسابی سر و صدا به پا کرد. گفتید حق راه‌آهن است در لیگ برتر بماند و حالا شما را متهم به جانبداری از این تیم می‌کنند.

هرگز برایم مهم نیست کدام تیم می‌آید و کدام تیم می‌رود. من به این پرونده به چشم یک موضوع نگاه کردم نه به تیم‌های آن. همه من را می‌شناسند و می‌دانند چیزی که به نظرم حقیقت است را می‌گویم و کاری به این ندارم که چه کسی خوشحال می‌شود و چه کسی ناراحت. اگر پیکان هم جای راه‌آهن بود می‌گفتم باید این تیم در لیگ برتر بماند. با تجربه سال‌ها حضور در فوتبال می‌گویم اصلا حق راه‌آهن نیست که به لیگ یک برود و حکم اولیه کمیته استیناف در مورد سقوط این تیم به لیگ یک اصلا عادلانه نبوده. من برای حرف‌هایم دلیل دارم و اینطور نیست که به خاطر جانبداری از راه‌آهن چنین صحبت‌هایی را مطرح کنم.

دلیل‌هایی که می‌گویید چیست؟

من چیزی که وجود دارد را می‌گویم و به این که بقیه باشگاه‌ها چه فکری کنند اصلا کاری ندارم. موضوع مهم این است که 5 هفته مانده به پایان لیگ باشگاه نفت مسجدسلیمان بابت حضور غیر قانونی مارتین موتومبا به کمیته استیناف شکایت کرده بود که تقریبا همه می‌دانند این کمیته پاسخی به آن‌ها نداد. اگر از نظر کمیته انضباطی فعالیت موتومبا غیرقانونی بوده، این بازیکن از همان هفته دیگر نباید بازی می‌کر. حالا چطور می‌شود کمیته استنیاف رای به بازنده شدن باشگاه راه‌آهن در 5 هفته آخر داده است.

به نظر شما رأی عادلانه چه رأیی بوده است؟

باشگاه راه‌آهن به خاطر شکایت باشگاه پیکان محروم شده. در واقع باشگاه پیکان به خاطر تک بازی این تیم با راه‌آهن از این باشگاه شکایت کرده. فکر می‌کنم رأی عادلانه محرومیت فردی موتومبا است یا این که حداکثر باشگاه راه‌آهن در بازی مستقیم با پیکان بازنده اعلام شود. نمی‌شود به خاطر شکایت یک باشگاه، یک تیم در هر 5 بازی آخر فصلش بازنده اعلام شود. این مساله از نظر من عادلانه نیست. شکایت راه‌آهن از رای کمیته استیناف هم به خاطر همین موضوع بوده که آن‌ها باید در بدترین حالت، در تک بازی‌شان مقابل پیکان بازنده اعلام می‌شدند که در آن صورت هم در لیگ برتر می‌ماندند.

در روزهای گذشته خیلی‌ها این بحث را مطرح کرده‌اند که شما به دلایلی دوست ندارید پیکان در لیگ برتر بماند.

حالا که کار به این حرف‌ها کشیده من باید کمی به عقب برگردم. من در زمانی که فوتبال بازی می‌کردم، در باشگاه پیکان سابقه بازی داشتم. پس اگر قرار بر جانبداری باشد، باید از این باشگاه حمایت کنم چون به باشگاه پیکان تعلق خاطر دارم. جالب است که بدانید علیرضا رحیمی مدیرعامل راه‌آهن با من کری دارد و هرگز رابطه خوبی با هم نداریم.

شایعه تهدید دادستانی را شنیده‌اید؟

خیلی بعید است که دادستانی چنین کاری را انجام دهد و مطمئنم این صحبت‌ها اصلا درست نیست. دادستانی هرگز تهدید نمی‌کند و اگر فکر کند حق با آن‌هاست، قانون را اجرا می‌کند. البته حالت دیگری هم وجود دارد که آن‌ها از وقوع یک اشتباه پیشگیری می‌کنند اما باز هم می‌گویم آن‌ها تهدید نمی‌کنند. دادستانی در باشگاه راه‌آهن منافعی ندارد که بخواهد خودش را جلو بیندازد. آن‌ها هرگز در مسائل فوتبال خود را مطرح نمی‌کنند.

به هرحال بحث، فروش امتیاز راه‌آهن است. بین فروش امتیاز یک تیم لیگ یکی با تیم لیگ برتری تفاوت زیادی وجود دارد. این دلیل کافی نیست برای این که دادستانی در این قضیه دخالت کند؟

دادستانی برای اختلاف بین شرکت نفت و بابک زنجانی اداره راه‌آهن را در دست گرفته. در واقع باید دادستانی باشگاه راه‌آهن را بفروشد تا بتواند پول آن را به شرکت نفت بدهد. حالا چه فرقی می‌کند قیمت چقدر باشد؟ آن‌ها هرچقدر بتوانند، راه‌آهن را بفروشد، پول آن را به شرکت نفت می‌دهد. تا حالا این همه باشگاه در اختیار دادستانی بوده ولی در هیچ موردی شاهد دخالت آن‌ها در فوتبال نبوده‌ایم.

طبق آخرین اظهارنظر صالحی، رییس کمیته استیناف حکم قرار است بعد از عید فطر اعلام شود. آیا با این روند دو باشگاه برای جذب بازیکن به مشکل نمی‌خورند؟

بسیار از این موضوع تعجب میِ‌کنم. فکر می‌کنم آنطور که از شواهد پیداست، حکم به نفع پیکان خواهد شد و رای قبلی تایید می‌شود. دلیل حرف‌های من این است که در روزهای عید فطر کسی در فدراسیون فوتبال نیست که بخواهد حکم را تغییر بدهد. به احتمال زیاد این رای تغییر نمی‌کند.

ارسال نظر: