اسپوتنیک: نفتکش ایران با دو میلیون بشکه نفت راهی بازار آسیا شد

کدخبر: 1014147

این خبرگزاری روسی نوشت: نفتکش "استارلا" با دو میلیون بشکه نفت خام روز گذشته (پنجشنبه) به سمت بازار آسیا حرکت کرد/ گفته می‌شود این نفتکش از خلیج فارس عبور خواهد کرد و مقصد آن سنگاپور است

به گزارش «نسیم» به نقل از خبرگزاری روسی "اسپوتنیک"، نفتکش "استارلا"، با دو میلیون بشکه نفت خام روز پنجشنبه به سمت بازار آسیا حرکت کرد .

این نفتکش که به دلایل تحریم های نفتی چند ماهی را در آبهای منطقه ای ایران پهلو گرفته بود، پس از توافق هسته ای میان ایران و شش کشور بزرگ در وین، با دو میلیون بشکه نفت خام به سمت بازار آسیا حرکت کرد .

پیشتر منابع خبری گفته بودند که 40 میلیون بشکه نفت ایران آماده است تا بلافاصله پس از برداشتن تحریم ها علیه این کشور، راهی بازار جهان شود .

در شرایطی که کارشناسان پیش بینی می کنند بخش زیادی از صادرات نفت ایران تا آغاز سال آینده همچنان مشمول تحریم خواهد بود اما این کشور میلیون ها بشکه نفت خام را در نفتکش ها جاسازی کرده و ماههاست این نفتکش ها در سواحل ایران پهلو گرفته اند تا به محض برداشته شدن تحریم ها وارد بازار شوند .

منبعی آگاه در روند انتقال نفت گفته است: نفتکش استارلا که شرکت ملی نفتکش ایران به دلیل تحریم از 12 دسامبر 2014 تاکنون، از آن به عنوان انبار نفت تولیدی خود در دریا استفاده می کرد حال با محموله ای کامل به سمت بازار آسیا حرکت کرده است. گفته می شود این نفتکش از خلیج فارس عبور خواهد کرد و مقصد آن سنگاپور است.

ارسال نظر: