علم‌الهدی: اگر توافق خطوط قرمز را رعایت کرده باشد یک پیروزی است

کدخبر: 1014242

امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: عده‌ای فکر می‌کنند لغو تحریم‌ها همه مشکلات را حل می‌کند/ آمریکا تابع استدلال نیست، تنها ادعا می‌کند/ صلح امام حسن جشن و خوشحالی ندارد

به گزارش «نسیم» آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه شهر مشهد مقدس در خطبه های نماز عید فطر این شهر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده در جریان مذاکره با شش کشور گروه 1+5، گفت: روز عید فطر امسال برگزار شد، درحالی‌که ورود یک جریان در جامعه ما در آستانه یک تتور قرار گرفت و آن، مسئله نتیجه مذاکرات و توافق با شش کشور قدرتمند دنیا بود، ضمن اظهار قدردانی از زحمات تیم مذاکره‌کننده، چهار تصور برای ما در این توافق نباید صورت بگیرد .

صلح امام حسنی جشن و خوشحالی ندارد

تصور اول این‌که برداشت ما در این توافق، یک برداشت صد در صد و کاملاً پیروزی و به نتیجه رسیده قبل از بررسی، درست نیست؛ رییس‌جمهور محترم در نیمه‌های ماه این نکته را در سخنرانی خود فرمودند که ما در این مذاکره از صلح امام حسن (علیه‌السلام) الهام گرفتیم، صلح امام حسن بعدش برای شیعیان جشن و خوشبختی و خوشحالی نداشت، امیدواریم نتیجه این توافق مثبت و به نفع کشور باشد اما اگر از صلح امام حسن در مذاکره الهام گرفته‌شده، باید دید در مقام بررسی به کجا خواهد رسید .

اگر توافق خطوط قرمز را رعایت کرده باشد یک پیروزی است

اگر خطوط قرمز رهبری رعایت شده باشد این توافق یک پیروزی است اما اگر خدایی نکرده این خطوط قرمز رعایت نشده باشد، ما به همانی مبتلا دیم که در صلح امام حسن شیعیان مبتلا شده‌اند .

تصور دومی که ما نباید داشته باشیم؛ فکر نکنیم چالش و کشاکش با آمریکا تمام‌شده، آمریکا یک جانور درنده‌ای است که تازه کشاکش ما با آمریکا شروع‌شده به خاطر این‌که شما دیدید، نطق تلویزیونی رییس جمهوری ایران با نطق تلویزیونی رییس‌جمهور آمریکا در تمام ابعاد متناقض بود و هرچه آنان گفتند خلاف بود؛ هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده خلاف‌گویی را شروع کرده‌اند و لذا ما دیدیم به این‌که این توافق اعلام شد قیمت ارز و سکه بالا رفت و این اثر منفی داشت و این به خاطر تناقض و دروغ‌گویی آنان است .

آمریکا تابع استدلال نیست، تنها ادعا می‌کند

امام‌جمعه مشهد مقدس به اشاره به اعلام پنتاگون برای حمله نظامی به ایران، خاطرنشان کرد: بعد از توافق پنتاگون و وزیر دفاع آمریکا بیانیه دادند و در بیانیه خود اعلام کردند «ما آماده‌ایم اگر لازم باشد به ایران لشگر کشی کنیم و به ایران حمله نظامی کنیم»؛ آمریکا تابع منطق و دلیل نیست، استدلال نمی‌کند، همه ا ادعا می‌کند، ادعا کرد عراق سلاح کشتارجمعی دارد، حمله کرد به عراق، عراق را گرفت و در این چند سال نیم میلیون از مردم عراق را به خاک و خون کشیدند و در آخر گفتند اشتباه کردیم؛ ادعا کرد ایران سلاح اتمی می‌سازد و با این کیفیت به سراغ ما آمد، ادعا کرد ما خلاف حقوق بشریم، خودشان شکنجه‌گاه‌ها دارند .

در همین سخنرانی رییس‌جمهور آمریکا باکمال وقاحت و پرروی گفت «به‌صراحت اعلام می‌کند کشورهای عربی دو دشمن دارند، یکی داعش و یکی ایران است و سعی کنیم تا شر این دو دشمن را از سر این‌ها کم کنیم» درحالی‌که داعش را خود کشورهای عربی ساختند، جریانی که تماماً با ادعا جلو می‌رود، نباید تصور کنیم این دشمنی به پایان رسیده، این تصور غلط است .

عزیزانی که یا دانسته یا ندانسته خواب باز شدن سفارت آمریکا را در ایران می‌بینند، این بیانیه وزارت دفاع آمریکا را گوش ندادند و نفهمیدند که خواب می‌بینند سفارت آمریکا در ایران باز شود؟

آمریکا درنده‌ای است که اگر به او دست دهیم، بیشتر خون ما را می‌آشامد

عضو خبرگان رهبری به سومین نکته‌ای که باید مردم به آن توجه داشته باشند اشاره و عنوان کرد: نکته سوم که نباید تصور شود، این بزک کردن‌های آمریکا به تعبیر مقام معظم رهبری، عده‌ای به دنبال این هستند که از یک جانور درنده نیش‌داری که از مدت بیش از نیم‌قرن تا الآن جز ضرر زدن به ما هیچ اثری نداشته، از این می‌خواهند یک عنصر قدرتمند جهانی بسازند که ما باید دست‌به‌دستش دهیم تا راحت زندگی کنیم، این بزک کردن آمریکا را بعد از توافق کنار بگذارند، این همان درنده است و این همان جانور خون‌آشام است، اگر به ما دست می‌دهد، از راه دست دادن به ما بیشتر ما را می‌گزد و خون ما را می‌آشامد .

عده‌ای فکر می‌کنند لغو تحریم‌ها همه مشکلات را حل می‌کند

تصور چهارم که خطرناک است این است که افراد حساب کنند توافق حاصل شد، تحریم‌ها لغو می‌شود، 108 میلیارد دلار پول ما به داخل کشور بازمی‌گردد و ما می‌توانیم همه کار بکنیم، هم نباید ملت این تصور را داشته باشند، نه مسؤولین و نه فعالان اقتصادی چنین باوری بکنند، اولاً وعده 8 تا 10 سال برای لغو تحریم‌ها دادند و اگر فکر کنیم روزی بخواهد با آمدن 108 میلیارد پول به داخل کشور وضع ما درست شود، مگر آمریکا و اروپا می‌گذارد؟

لغو تحریم‌ها برای باز شدن دروازه دزدی از کشور است

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید به راین که آمریکا تحریم‌ها را برای منفعت خود لغو خواهد کرد، گفت: اگر یک روزی تحریم‌ها را لغو کنند به خاطر خودشان است، هم رییس‌جمهور آمریکا و هم اروپایی‌ها گفتند ما چاره‌ای جز توافق نداشتیم به خاطر این‌که قایق تحریم‌ها در حال شکست بود، هم‌پیمانان ما به خاطر این‌که از بازار ایران محروم بودند دچار ضرر شدند، برای این‌که از ضرر آنان جلوگیری کنیم باید این توافق را می‌کردیم، اگر تحریم‌ها را لغو می‌کنند به این خاطر است تا یک بازار مفت 70 میلیونی را به دست بگیرند، ما را بدبخت‌تر کنند .

این افتخار نیست که خیال کنیم هفته دیگر وزیر اقتصاد آلمان می‌آید و با ما قرارداد چنین و چنان ببندند، این بزرگ‌ترین خطر است، این‌ها جانورند، این‌ها درنده و دزد هستند، اگر تحریم‌ها را برمی‌دارند برای این است که دروازه کشور برای دزدی آنان باز شود .

تنها نسخه توسعه اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است

امام‌جمعه مشهد، اقتصاد مقاومتی را تنها راه توسعه و رشد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: ما برای توسعه و پیشرفت اقتصادی تنها یک راه داریم و آن راهی است که مقام معظم رهبری پیش پای ما گذاشتند و آن اقتصاد مقاومتی است.

با این حرفی که رییس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه‌اش گفتند که اگر این کار را نمی‌کردیم، تحریم‌ها به ضرر هم‌پیمانان ما بود، کدی دادند که شرکت‌های چندملیتی دنیا که دزدها، دروازه را باز کردیم، بیایید بدزدید؛ ما افتخار کنیم که این‌ها می‌خواهند بیایند سرمایه‌گذاری کنند؟

تبدیل‌شدن ایران به بازار کشورهای خارجی به نفع کشور نیست

وی در پایان، شکوفایی استعدادهای داخلی و توسعه دانش‌بنیان علوم را بزرگ‌ترین امتیاز انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت. مگر ما در طول تمام این مدت قبل از انقلاب که دروازه‌های کشور به روی آمریکا و کشورهای خارجی باز بود چقدر توانستیم توسعه و رشد اقتصادی داشته باشیم؟ توسعه اقتصادی ما به بازوی توانمند خود ماست، به فکر رسای خودمان است، بزرگ‌ترین امتیاز این انقلاب و استقلال و آزادی که انقلاب برای ما آورد این بود که میدان فعالیت برای استعدادهای ارزشمند داخلی ما باز شد، استعدادها شکوفا شد و در یک توسعه دانش‌بنیان عظیم در عرصه اقتصاد و زندگی قرار گرفتیم و همین راه را باید برویم، این همان طرح اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری دستور دادند، تصور نکنیم بازار شدن کشور ما برای کشورهای خارجی به نفع ما تمام می‌شود .

ارسال نظر: