بانک‌های یونان پس از سه هفته تعطیلی آغاز به کار کردند

کدخبر: 1014477

آسوشیتد پرس نوشت: ‌علی‌رغم بازگشائی بانک‌ها،‌ شهروندان یونانی همچنان قادر به نقد کردن چک نیستند و تنها می‌توانند آن را در حساب خود سپرده‌گذاری کنند/ هر یونانی هر هفته مجاز است فقط ۴۲۰ یورو از سپرده خود برداشت کند

به گزارش آسوشیتد پرس، بانک های یونان سرانجام درحالی امروز دوشنبه بازگشایی خواهند شد که بسیاری از محدودیت ها در بخش مراودات بانکی از جمله خارج کردن سپرده ها همچنان به قوت خود باقیست .

در نتیجه افزایش مالیات بر ارزش افزوده که پارلمان یونان پنجشنبه گذشته در راستای اجرای نخستین بخش تدابیر ریاضتی مورد درخواست طلبکاران با آن موافقت کرد بهای بسیاری از کالاها و خدمات رو به افزایش گذاشته است .

پارلمان یونان همچنین با اصلاحات اساسی در نظام پرداخت حقوق بازنشستگان از جمله حذف تدریجی همه گزینه های بازنشستگی زودهنگام موافقت کرد .

دولت یونان همچنین سقف روزانه خروج سپرده از بانک ها را در سطح60 یورو ( 56 دلار ) حفظ و خروج سپرده ها را در عرض یک هفته محدود کرده است. به عنوان مثال هر شهروند می تواند هر هفته معادل 420 یورو از سپرده خود برداشت کند .

شهروندان یونانی همچنان قادر به نقد کردن چک های خود نیستند و تنها می توانند آن را در حساب خود سپرده گذاری کنند .

این در حالی است که گشایش حساب های جدید بانکی و فعال سازی حساب های قدیمی نیز با محدویت مواجه است .

این تدابیر در همان روزی به اجرا گذاشته شده است که کابینه جدید دولت ائتلافی یونان سوگند یاد کرد و پنج ناراضی برجسته از حزب افراطی چپ گرای سیریزا جایگزین شدند .

مسئولیت فوری کابینه ترمیم یافته یونان تصویب بسته دیگری از تدابیر ریاضتی تا روز چهارشنبه یا اوایل روز پنجشنبه خواهد بود .

بانک های یونان 29 ژوئن به دنبال مخالفت بانک مرکزی اروپا با افزایش بودجه فوق العاده این کشور همزمان با پایان مدت زمان دومین بسته کمک مالی به یونان تعطیل شد .

اتحادیه اروپا روز جمعه تصمیم گرفت به منظور کمک به یونان برای بازپرداخت بدهی های خود به بانک مرکزی اروپا و نیز صندوق بین المللی پول وام کوتاه مدت به ارزش هفت میلیارد و 160 میلیون دلار را در اختیار این کشور قرار دهد .

ارسال نظر: