امین حیایی: "خسرو شکیبایی" معلم اخلاق سینمای ایران بود

کدخبر: 1014497

این بازیگر سینما و تلوزیون به «نسیم» گفت: حضور بزرگانی نظیر خسرو شکیبایی برای سینمای ایران یک غنیمت محسوب می شود که در این سالها از آن محروم بودیم

امین حیایی در گفتگو با خبرنگار سینمایی «نسیم» در رابطه با جای خالی هنرمند فقید سینما، خسرو شکیبایی اظهار کرد: به نظرم وجود امثال خسرو شکیبایی برای سینمای ایران یک نعمت به حساب می آمد که متاسفانه در این سالها از داشتن چنین نعمتی محروم شدیم کما اینکه خسرو شکیبایی یکی از بزرگان سینمای ایران بود که هیچگاه به دنبال منفعت خود و برتری جویی نسبت به دیگران در سینما نبود .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من افتخار این را داشتم که در فیلم های "مزاحم" و"شب" در کنار ایشان قرار بگیرم و درس پس بدهم، خسرو شکیبایی معلم اخلاق سینمای این سرزمین بود، کسی که با تمام وجود برسر پروژه‌های سینمایی قرار می گرفت و علی رغم دانش و سواد بالای خود همیشه تن به خواسته های کارگردانان جوان یا هم سن و سال خود می داد.

همکاری با گروه بی حاشیه انتهای خیابان مهر

او افزود: بعد از رفتن خسرو شکیبایی جامعه سینمایی متوجه شد که چه الماس گرانبهایی را از دست داده است .

بازیگر "مهمان مامان" در ارتباط با دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد در "جشن حافظ" گفت: پس از سالهای متمادی که در سینما وتلویزیون نقش آفرینی می کنم، دریافت این جوایز من را خوشحال و شاداب می کند، چرا که خوشحالم نوع بازی خود ودیگر همکارانم در فیلم "خانوم" به کارگردانی تینا پاکروان، مورد توجه دوستان قرار گرفته و برای آن تندیس را در نظر گرفتند .

بازیگر"شارلاتان" در مورد حضور خود در فیلم "انتهای خیابان مهر" گفت: در ابتدا سناریو را مطالعه کردم و راغب شدم که در این اثر حاضر باشم ولی نکته بعدی همکاری با گروه بازیگران وعوامل این اثر سینمایی بود که بی حاشیه و باحوصله تنها به حاصل کار خود در این فیلم می اندیشیند که همین فضا باعث شدم، خیلی سریع کار را در هفته گذشته به پایان برسانیم ، امیدوارم ثمره تلاش گروه بازیگران وعوامل این اثر نمایشی در اکران مورد قبول مخاطبان واقع شود .

دورخوانی تئاتر به کارگردانی مهرجویی

حیایی راجع به آخرین فعالیت های خود عنوان کرد: به تازگی جلسات دورخوانی تئاتر "غرب واقعی" به کارگردانی داریوش مهرجویی را آغاز کردم. همچنین دو پیشنهاد سینمایی دارم که فعلا مشغول مطالعه فیلمنامه آنها هستم وهر زمان که حضور در هریک از این دو اثر قطعی شود، نام واسامی آنها را در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد .

ارسال نظر: