گابریل: جامعه تجاری آلمان خواهان بازگشت و همکاری با شرکای ایرانی است

کدخبر: 1014615

معاون صدراعظم آلمان در دیدار با رئیس جمهور: اولین نشست شورای تجاری اقتصادی و تجاری دو کشور بهار ۲۰۱۶ برگزار می‌شود/ حل و فصل مسأله هسته‌ای نقطه شروع جدید مناسبات میان ایران و آلمان و ایران و کل اروپا است

به گزارش «نسیم»، "زیگمار گابریل" وزیر اقتصاد و انرژی و معاون صدراعظم آلمان در دیدار با رئیس جمهور با ابراز اینکه در بسیاری از مسایل مطرح شده با رییس‌ جمهوری ایران هم‌ عقیده است، گفت: مطمئنم جامعه تجار و دولت آلمان با همه توان در راهی که شما به ما نشان داده‌اید، محکم‌تر گام برخواهند داشت.

معاون صدر اعظم آلمان با تأکید بر اینکه توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی کار دشواری نیست، به وجود وضعیت اقتصادی مشترک میان جامعه ایران و آلمان اشاره کرد و گفت: شهروندان دو کشور در سطح عالی از مهارت هستند و گرایش به فناوری های پیشرفته دارند و امروز شرایط مساعد برای همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور قابل مقایسه با سایر کشورهای منطقه نیست.

وی با بیان اینکه در این سفر تحت تأثیر میهمان‌نوازی ایرانیان قرار گرفته است،‌ مناسبات خوب دو کشور در سال‌های اخیر را یادآور شد و گفت: ما از حل و فصل مسأله هسته‌ای خرسندیم و آن را نقطه شروع جدید مناسبات میان ایران و آلمان و ایران و کل اروپا می‌دانیم.

گابریل با اشاره به اینکه هیأت تجاری بزرگی از آلمان در این سفر او را همراهی می‌کند، گفت: جامعه تجاری آلمان خواهان بازگشت و حضور در ایران و همکاری با شرکای ایرانی است؛ فکر می‌کنم باید از این فرصت و وضعیت نه فقط برای توسعه همکاری‌های تجاری بلکه برای گسترش تبادلات فرهنگی بیشتر استفاده کنیم. قرار است در آینده نزدیک شورای تجاری اقتصادی و تجاری دو کشور احیاء و اولین نشست آن در بهار 2016 برگزار شود که این موضوع می‌تواند به دنیا نشان دهد که نباید فرصت‌ها برای همکاری را از دست داد.

معاون صدر اعظم آلمان گفت: شرکت‌های آلمانی فقط به دنبال فروش محصولات آلمانی در ایران نیستند، بلکه به دنبال انتفال فناوری و بالا بردن سطح مهارت‌های نیروی کار در ایران خواهند بود. دولت آلمان نیز از سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در ایران حمایت می‌کند.

ارسال نظر: