بهرام عظیمی: جشنواره فیلم یاس ایجاد انگیزه می‌‌کند

کدخبر: 1014962

کاریکاتوریست و کارگردان آثار انیمیشن می‌گوید: جشنواره یاس فضای رقابتی را بین فیلم‌سازان ویدیویی فراهم کرده که این امر در نهایت به نفع مردم بوده، چرا که اثری خریداری می‌شود که ارزش دیدن دارد

به گزارش «نسیم»، بهرام عظیمی خبری با اشاره به این که در هیات داوران دوره گذشته حضور داشته، گفت: زمان داوری افرادی را شناختم که تا آن موقع با آن‌ها آشنا نبودم و این افراد فیلم‌های خوبی تولید کرده بودند. حتی کیفیت برخی کارها موجب شد از این نیروها در تیم خودم استفاده کنم و از انرژی که تا آن زمان نمی‌دانستم کجا است بهره ببرم .

این کارگردان با اشاره به داوران انتخابی دوره‌های گذشته جشنواره توضیح داد: داوران این رویداد افرادی حرفه‌ای هستند و فیلم‌هایی که توسط این افراد داوری می‌شود، انرژی و انگیزه‌ای در هنرمند ایجاد می‌کند که برای ساخت فیلم برای دوره‌های بعدی تلاش بیشتری داشته باشد و نقاط ضعف و قوت خود را بیشتر بشناسد .

کارگردان«تهران 1500»با این توضیح که بازار عجیب و غریبی بین کارهای ویدیویی و سینمایی وجود دارد، ادامه داد: مردم به راحتی و از هر سوپر مارکتی می‌توانند فیلم بخرند که بخشی از این فیلم‌ها انیمیشن است. وقتی با بازیگری مصاحبه می‌شود، می‌گوید: در طول سال چهار فیلم کار کردم که دو یا سه تای آن ویدیویی بوده. چون هزینه فیلم ویدیویی پایین‌تر است و بازار خوبی دارد و تولیدکنندگان چند سال است به ساخت آن رو آوردند .

وی رقابت بین تولیدات ویدیویی را مهم‌ترین اتفاقی دانست که با برگزاری این جشنواره رخ می‌دهد و افزود: جشنواره بر تولیدات افرادی که فیلم ویدیویی می‌سازند تاثیر مثبتی دارد. تاکنون بین آثار این افراد رقابت خاصی نبوده و جشنواره این رقابت را ایجاد می‌کند. این رویداد محلی است برای دیده شدن و مقایسه کارها است .

عظیمی با بیان این که فیلم‌ساز علاقه‌مند است خود و اثرش معرفی شود، تصریح کرد: برای فیلم‌سازان آثار سینمایی و فیلم کوتاه چنین امکاناتی وجود داشته و دارد و هنرمندان این دو بخش در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کنند تاثیر می‌گیرند و الگو می‌شوند. جشنواره فیلم ویدیویی یاس نیز چنین فضای را 2 سالی است برای فیلم‌سازان ویدیویی فراهم کرده و محفلی شده که در آن رقابت شکل بگیرد که سود آن به نفع مردم است و اثری که می‌خرند ارزش دیدن دارد .

عظیمی افزود: افراد مطرح هم با ساخت فیلم ویدیویی کار را شروع کردند، سپس وارد فضای حرفه‌ای سینما شدند. البته نمی‌خواهم بگویم ساخت این نوع آثار شروع کار است ولی بسیاری از فیلم‌سازان با ساخت فیلم ویدیویی وارد فضای حرفه‌ای شدند مانند برخی سازندگان فیلم کوتاه .

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهرماه سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه در استان مازندران برگزار می‌شود .

ارسال نظر: