قیمت طلا به پایین‌ترین رقم از اوایل ۲۰۱۰ تاکنون رسید

کدخبر: 1015319

قیمت هر اونس طلا صبح امروز ابتدا به ۱۰۷۷ دلار رسید که پایین‌ترین رقم از فوریه ۲۰۱۰ تاکنون بود، اما سپس با اندکی ترمیم مواجه شد و در نهایت به ۱۰۸۳ دلار رسید

به گزارش «نسیم» در حالی که آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا نگرانی ها از افزایش نرخ بهره در آمریکا را افزایش داده، قیمت طلا در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی خود در 9 ماه گذشته، امروز بیش از یک درصد افت داشت و به پایین ترین رقم از اوایل 2010 تاکنون رسید.

عبور طلا از سطح قیمت های کلیدی موجب شده که افراد بیشتری تصمیم به خرید طلا بگیرند. بازیگران بازار هشدار داده اند که قیمت طلا ممکن است قبل از هرگونه ترمیم متقاعد کننده ای، کاهش بیشتری را شاهد باشد. قیمت طلا روز جمعه 7 دلار کاهش یافت و به 1083 دلار در هر اونس رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا به 1077 دلار رسید که پایین ترین رقم از فوریه 2010 تاکنون بود، اما سپس با اندکی ترمیم مواجه شد و در نهایت به 1083 دلار رسید.

طلا این هفته بیش از 4 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده که شدیدترین افت قیمت از اکتبر سال گذشته تاکنون بوده است.

ویکتور تیانپریا، تحلیلگر ای ان زد بانک در سنگاپور گفت: «تصویر فنی بسیار بد به نظر می رسد و آمارهای اقتصادی آمریکا قوی تر از حد انتظار بوده است. من انتظار ندارم که تا قبل از رسیدن قیمت به 1040 دلار شاهد بازگشت قابل توجه قیمت باشیم و فکر می کنم برخی از این فروشندگان هم این را می دانند.»

در حالی که فشار فروش در حال افزایش است، تجار از هنگ کنگ گرفته تا نیویورک هر کدام یکدیگر را به کاهش قیمت روز دوشنبه متهم می کنند.

بیشتر تحلیلگران انتظار دارند فدرال رزرو تا ماه سپتامبر نرخ بهره را افزایش دهد و این موجب کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد. آمارهای روز پنجشنبه از کاهش هفتگی ادعاهای بیکاری به پایین ترین رقم از نوامبر 1973 تاکنون، فدرال رزرو را در مسیر اولین افزایش نرخ بهره در نزدیک به یک دهه گذشته قرار می دهد.

ارسال نظر: