سخنگوی کمیسیون بودجه: اعتبار طرح‌های عمرانی تا تیرماه صفر درصد بوده است

کدخبر: 1015448

کاتب با بیان اینکه دلار‌های آزادشده درآمد جدید محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: پول‌های بلوکه شده مربوط به مطالبات قبل بوده و هزینه‌کرد آن مشخص است/ درآمدهای بودجه امسال در چهارماه ماهه منفی بوده است

به گزارش «نسیم»، غلامرضا کاتب با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه این هفته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: این جلسه در رابطه با شفاف شدن مطالبات ارزی کشور است و احتمال دارد وزیر اقتصاد نیز حضور داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سؤال که نگرانی از هزینه‌کرد دلارهای نفتی در امر واردات وجود دارد، گفت: قانون تکلیف این منابع ارزی را مشخص کرده است و قطعاً صرف واردات نخواهد شد و هرچه درآمد کسب شود، مربوط به هزینه‌های عمرانی و جاری است. وی با تأکید بر اینکه 37 هزار میلیارد تومان باید در سال جاری به طرح‌های عمرانی اختصاص یابد، اظهار داشت: طی 4 ماه سال جاری این رقم صفر بوده است. کاتب با بیان اینکه پول‌های آزادشده درآمد جدید محسوب نمی‌شود که نیاز به قانون باشد، تصریح کرد: این پول‌ها و پول‌های بلوکه شده مربوط به مطالبات قبل بوده و هزینه‌کرد آن مشخص است. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا سقف بودجه سال 94 با آزاد شدن پول‌های بلوکه شده محقق می‌شود، گفت: در جلسه سه‌شنبه هفته جاری با شفاف شدن مطالبات ارزی کشور می‌توان پاسخ این سؤال را داد و این سقف مربوط به هزینه‌کرد در بخش عمرانی است و درحال حاضر درآمدهای بودجه سال جاری در 4 ماهه منفی بوده است.

ارسال نظر: