آتلانتیک: اجرای توافق هسته‌ای با استمرار سیاست‌های خصمانه آمریکا همراه می‌شود

کدخبر: 1016113

این نشریه آمریکایی نوشت: ایران هنوز دشمن ماست و باید سیاست خارجه آمریکا استمرار حمایت از معاندان داخلی ایران مانند میرحسین موسوی و کروبی باشد/ باید دشمنان ایران در عراق و سوریه تجهیز شوند

به گزارش «نسیم»، "لئون ویزلتیر" نویسنده سرشناس آمریکایی در نشریه آمریکایی آتلانتیک نوشت:‌

توافق هسته ای فقط مانعی موقت و تاخیر در مسیر ایران برای دست یابی به بمب هسته ای است. طبق این توافق 15 ساله وقفه ایجاد می شود اما 15 سال تنها از دید یک فرد جوان زمان طولانی است. گرچه در متن توافق آمده است که ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نخواهد بود اما هیچ شاهدی وجود ندارد که تصمیم استراتژیک ایران نسبت به نظامی کردن برنامه هسته ای خود تغییر کرده باشد. بلکه هدف این توافق تنها فرار از تحریم ها و شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی است.

تقلیل موقت فعالیت های غنی سازی مانع دست یابی ایران به بمب هسته ای نمی شود. دوران مذاکراتی که تازه به پایان رسیده‌، دوران بدی برای سیاست خارجه آمریکا بود. ما در مذاکرات تحت فشار بودیم و ایران نبود. آمریکا نخواست که تصمیم های چالش برانگیزی به مخاطبان خود در منطقه و فراتر از آن ارائه کند، بلکه تصمیم گرفته شد که جلوی خودمان را بگیریم. این دوران پویایی سیاست خارجه ایران و غیبت سیاست خارجه آمریکا بود.

ترس ما از بمب ایرانی تمام نمی شود، هنوز باید همه گزینه ها را روی میز نگه داریم و مضرب از خود خواهیم پرسید که ایا پاسخ نظامی نیاز است یا نه. همه این موارد موجب موفقیت دیپلماتیک نمی شود.

باید توافق با خصومت ما با رژیم ایران همراه شود. دیپلمات ها احتمالا می گویند که باید با دشمنتان حرف بزنید اما بهرحال ایران هنوز دشمن ماست و الان زمان نوسازی قواعد نیست. باید در سیاست خارجه امان تئوکرات های تهران را تحت فشار قرار دهد. باید معاندان را تا جائی که می توانیم حمایت کنیم تا احساس تنهایی و بی پناهی نکنند. باید خواهان ازادی میرحسین موسوسی و کروبی شویم. باید با صدای بلند و به طور منظم از ایران برائت بجوییم و به جایگاه بین المللی این کشور را تا جائی که می توانیم آسیب برسانیم. باید دشمنان ایران را در عراق و سرویه تجهیز کنیم. و باید میان اسرائیل و کشورهای سنی منطقه با حمایت آمریکا ائتلاف ایجاد کنیم.

ارسال نظر: