قیمت جهانی نفت امروز اندکی کاهش یافت

کدخبر: 1016481

در بازارهای معاملاتی جهان هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با ۹ سنت کاهش، ۴۷ دلار و ۸۹ سنت داد و ستد شد/ هر بشکه نفت خام برنت نیز با ۱۲ سنت کاهش، ۵۳ دلار و ۱۸ سنت معامله شد

به گزارش «نسیم»، در حالی که معامله گران در انتظار نتایج نشست کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین انتشار ارقام مربوط به ذخایر نفت خام این کشور هستند، بهای نفت خام امروز چهارشنبه در بازار آسیا اندکی کاهش یافت.

امروز در بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه سپتامبر با 9 سنت کاهش، 47 دلار و 89 سنت داد و ستد شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همان ماه با 12 سنت کاهش، 53 دلار و 18 سنت معامله شد.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا امروز در نشستی در واشنگتن به امید تقویت قابل توجه اقتصاد این کشور، نرخ بهره خود را نزدیک صفر نگه دارد.

اما بازارها هر گونه اشاره جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا را در مورد تغییر سیاست پولی این کشور به دقت زیر نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، برنارد آو، تحلیلگر موسسه « آی.جی. مارکتس » گفت : « انتظار می رود جانت یلن به آماده سازی بازارها برای افزایش قریب الوقوع نرخ بهره ادامه دهد. ما می توانیم پیش بینی های اقتصادی خوش بینانه تری را در بیانیه بانک مرکزی آمریکا ببینیم که فرضیه افزایش نرخ بهره را در سال کنونی میلادی تقویت می کند.»

به طور مشخص در ارتباط با نفت، افزایش نرخ بهره موجب افزایش توجه سرمایه گذاران به دلار می شود که سود بیشتری برای آنها خواهد داشت. بنابراین، بالا بودن ارزش دلار نیز یکی از انگیزه های نگرانی معامله گران خواهد بود. از آنجا که خرید نفت با دلار آمریکا صورت می گیرد، هر چه ارزش دلار بیشتر باشد، خرید نفت برای سرمایه گذارانی که ارزهای دیگری دارند، جذابیت کمتری خواهد داشت.

از سوی دیگر، وزارت انرژی آمریکا قرار است امروز آمار مربوط به ذخایر و تولید طلای سیاه این کشور را منتشر کند.

براساس برآوردهای خبرگزاری بلومبرگ، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 700 هزار بشکه افزایش داشته است.

روز سه شنبه در بازار نیویورک (نایمکس)، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا که طی چهار روز متوالی کاهش یافته بود، با 59 سنت افزایش 47 دلار و 98 سنت داد و ستد شد.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 17 سنت کاهش، 53 دلار و 30 سنت خرید و فروش شد.

ارسال نظر: