اخراج ۴۷ هزار مادر از محل کار به دلیل استفاده از مرخصی زایمان

کدخبر: 1017235

شهیندخت مولاوردی از پیشنهاد این معاونت برای بازگشت مهدهای کودک به داخل ادارات خبر داد و گفت: طی ۱۸ ماه، حدود ۴۷ هزار مادری که از مرخصی ۶ ماهه زایمان استفاده کرده‌اند، از کار خود اخراج شده اند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان در حاشیه همایش ترویج تغذیه با شیر مادر اظهار داشت: طی دو سال اخیر و در دولت یازدهم راهکارها و تدابیر لازم در جهت تحقق تلفیق وظایف خانوادگی و اجتماعی زنان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها به دلیل مشکلات و بار مالی قانون افزایش مرخصی زایمان حاضر به اجرای این قانون نیستند افزود:‌ طی 18 ماه حدود 47 هزار نفر از زنانی که از مرخصی 6 ماهه و نه 9 ماه استفاده کرده‌اند اخراج شده‌اند چرا که در این قانون ضمانت لازم برای امنیت شغلی مادران در نظر گرفته نشده مرخصی دو هفته پدران نیز که شامل همین مصوبه قانونی است در دولت متوقف نشده.

معاون رئیس جمهور در امور زنان تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که بسته ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه یابد و با مشارکت وزارت بهداشت نیز لایحه اصلاحی قانون ترویج تغذیه با شیر مادر ارائه شده و در دست بررسی است که امیدواریم پیشنهادات اصولی این لایحه به تصویب برسد.

ملاوردی از برنامه این معاونت برای ترغیب دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها در جهت ترویج تغذیه با شیر مادر خبر داد و گفت: به همین منظور پیشنهاد ارائه خدماتی چون ارائه کارت تخفیف مادران برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و اختصاص صندلی‌های ویژه مادران در متروها و اتوبوس‌ها ارائه شده است.

وی ادامه داد: با هدف ایجاد توازن در نقش اجتماعی و خانوادگی زنان بسته جامع حمایت از زنان شاغل با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه شده که در آن راهکارهای حمایتی در این جهت مورد توجه قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: همچنین اخیراً پیشنهاد بازگشت مهدهای کودک به داخل ادارات داده شده تا از این طریق حتی دستگاه‌هایی که امکان اجرای در دستگاه‌های امکان اجرای افزایش مرخصی زایمان را ندارند مادران بتوانند در محیط کار فرزندان خود را نگهداری کنند.

ارسال نظر: