بهای جهانی نفت امروز اندکی کاهش یافت

کدخبر: 1017392

بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه سپتامبر با ۳۶ سنت کاهش به ۴۶ دلار و ۷۶ سنت رسید/ بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با ۴۲ سنت کاهش به ۵۱ دلار و ۷۹ سنت رسید

به گزارش «نسیم»، به دنبال تصمیم اوپک برای حفظ سقف تولید این سازمان و نگرانی ها درباره عرضه بیش از حد نفت به بازار ، بهای نفت امروز دوشنبه در بازار آسیا کاهش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه سپتامبر با 36 سنت کاهش به 46 دلار و 76 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه سپتامبر 42 سنت کاهش داشت و به 51 دلار و 79 سنت رسید.

بانک یونایتد اورسیز سنگاپور اعلام کرد به دنبال نمایان شدن نشانه هایی دال بر اینکه تولیدکنندگان اصلی نفت در خاورمیانه ( غرب آسیا ) به رغم عرضه بیش از حد نفت در جهان همچنان به تولید این محصول ادامه می دهند بهای نفت سیر نزولی پیدا کرده است.

پس از آنکه عبدالله البدری دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت ، اوپک ، اعلام کرد این سازمان در واکنش به روند نزولی بهای نفت تولید خود را کاهش نخواهد داد بهای نفت روز جمعه کاهش پیدا کرد.

وی روز پنجشنبه پس از دیدار با وزیر انرژی روسیه در مسکو اعلام کرد اوپک برای کاهش سقف تولید خود که در حال حاضر به حدود 30 میلیون بشکه در روز می رسد آمادگی ندارد.

تحلیلگران اعلام کردند این اظهارات نشان می دهد که اوپک مصمم است سهم خود را در بازار همچنان حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور ، اوپک در تازه ترین نشست اعضای این سازمان که ماه ژوئن در وین برگزار شد به رغم عرضه بیش از حد نفت که موجب کاهش بهای این محصول شده است سقف تولید خود را در حدود 30 میلیون بشکه در روز حفظ کرد.

ارسال نظر: