امضای تفاهم‌نامه میان کتابخانه ملی و آکادمی علوم روسیه در حوزه نسخ خطی

کدخبر: 1017591

در سفر هیئت عالی‌رتبه فرهنگی روسیه به جمهوری اسلامی ایران، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی و انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه منعقد شد

به گزارش «نسیم»، «ایرینا پاپووا»، رئیس انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه(سنت پترزبورگ )و «آکسانا آناتولیونا وادنیوا»، دبیر علمی انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه طی بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با صالحی امیری، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ملاقات کردند.

در این دیدار صالحی امیری ضمن خوش‌آمدگویی به پاپووا، تأکید کرد: زمینه‌های مشترک فراوانی برای همکاری فرهنگی میان دو کشور وجود دارد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی از گسترش همکاری‌های فی ما بین استقبال می‌کند.

پاپووا هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در کتابخانه ملی به دیدارهای خود از این نهاد فرهنگی اشاره کرد و گفت: سطح فعالیت‌های فرهنگی در این مجموعه بسیار بالاست و تعداد نسخ خطی کتابخانه ملی ایران و شیوه نگهداری آنها هم قابل توجه است.

وی گفت: تفاهم نامه‌ای که امروز میان دو نهاد فرهنگی منعقد شد، به ما یادآور می‌شود که با سرعت بیشتری حرکت کنیم و قدر فرصت‌های پیش آمده را بهتر بدانیم.

در پایان این دیدار سلطانی‌فر مشاور رئیس سازمان در امور بین‌الملل گزارشی از برنامه‌های هیئت فرهنگی روسیه در مدت حضورشان در تهران ارائه کرد. در این ملاقات امیرخانی معاون کتابخانه ملی، نصیری پور مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حراست و عارف‌نیا مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی حضور داشتند.

ارسال نظر: