وجود بیش از ۴۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وقفی در کشور

کدخبر: 1017868

ششمین نشست کارگروه کشاورزی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور معاونان بهره وری اقتصادی و مسئولان بنیاد عمران موقوفات شش استان کشور برگزار شد

به گزارش «نسیم»، کارگروه کشاورزی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تأکیدات نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف مبنی بر خروج بخش اقتصاد سازمان از تک محصولی (عمران) تشکیل شده است و در مجموع تاکنون با محوریت اداره کل بهره وری اقتصادی 5 نشست با حضور معاونان بهره برداری اقتصادی و مسئولان بنیاد عمران موقوفات استان های خوزستان ، خراسان جنوبی ، کرمان ، مرکزی ، مازندران و گلستان برگزار شده است.

براساس این گزارش ، این کارگروه با هدف ارائه راهکارهایی برای افزایش بهره وری موقوفات و تبیین سیاست های کلی سازمان در حوزه کشاورزی تشکیل شده است که تاکنون مصوباتی از قبیل ؛ تشکیل کارگروه های استانی ، انعقاد تفاهم نامه با سازمان جهادکشاورزی استان ها ، شناخت اولویت های سرمایه گذاری ، شناخت الگوی کشت منطقه ای و کشت های جایگزین، شناخت مشکلات کشاورزی استان ها از جمله خشکسالی و تصمیم سازی در خصوص اراضی خرده مالک و ... داشته است.

یراساس این گزارش ، بیش از 410 هزار هکتار زمین کشاورزی وقفی در کشور موجود است که 23 درصد کل رقبات اوقافی را تشکیل می دهد.

در این جلسه معاونان بهره وری و مدیران اجرایی 5 استان گزارش فعالیت های اخیر خود را ارائه کردند که برخی از پیشنهادها قابل مطالعه و اجرا در کل کشور است.

این گزارش می افزاید : در ادامه این نشست ، دکتر خوش خلق سیما ، قائم مقام پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران پیرامون روش های کشت گیاه سالیکورنیا و محصولات هم خوان با آب شور در کشور گزارشی ارائه داد.

ارسال نظر: