ولایتی: احیای تمدن نوین اسلامی با تکیه بر توان علمی داخلی و قدرت مانور بین‌المللی محقق می‌شود

کدخبر: 1018081

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در آستانه برگزاری همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی: گفتمان صدور انقلاب اسلامی از مواردی است که بیانگر قدرت ایران در عرصه بین‌الملل است

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در آستانه برگزاری همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی اظهار داشت: اتفاقات و رخدادهای مهمی که در سال‌های اخیر در کشور شکل گرفته همگی حاکی از این است که حرکت جوانان مسلمان به سمت تمدن شکوفای اسلامی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تأکید بر گفتمان صدور انقلاب اسلامی از مواردی است که بیانگر قدرت ایران در عرصه بین‌الملل است گفت: امروز شاهدیم که اتفاقات متعددی متأثر از گفتمان جمهوری اسلامی که برخاسته از اسلام ناب محمدی است در منطقه و جهان شکل گرفته و این خود حاکی از آن است که امروز جمهوری اسلامی البته با گفتمانی متفاوت و خاص در عرصه بین الملل نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: علاوه بر این، احیای تمدن اسلامی از دیگر دستور کارهایی است که الگو و مدل حرکت جمهوری اسلامی ایران است و این مسئله نیز جز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به ویژه توان علمی و فناوری و همچنین قدرت مانور بین المللی محقق نمی‌شود.

ولایتی با تاکید بر گفتمان‌هایی که از سوی کشورهای اسلامی دنبال می‌شود تصریح کرد: در این زمینه نیز تأثیرات قدرت نرم و گفتمانی جمهوری اسلامی ایران کاملا مشهود است.

وی اظهار داشت: قطعا در این راه، سختی‌هایی نیز برای ملت ما وجود داشته است اما پرهیز از فرقه‌گرایی و تقویت روحیه همکاری و همدلی از مواردی است که می‌توان با تکیه بر آن در این مسیر قدم‌های موثرتری برداشت.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر همدلی و همزبانی به عنوان یکی از مولفه‌های اساسی تقویت ظرفیت‌های داخلی و بین‌الملل افزود: انقلاب اسلامی، استقلال را در راس اهداف خود قرار داده است و اگر بخواهیم براساس آموزه‌های اسلامی امروز نیز قاعده نفی سبیل را اجرایی کنیم نیازمند این هستیم که به بالاترین درجه استقلال دسترسی داشته باشیم.

وی حرکت منطبق بر سیاست‌های علم و فناوری را از دیگر الزامات تحقق قدرت نرم و تسری آن دانست و افزود: در این مسیر باید نسبت به هم‌افزایی ظرفیت‌ها اقدام شود. علاوه بر این باید از موازی کاری‌های علمی پرهیز کنیم و نسبت به سابقه و پیشینه تاریخی کشور نیز اطلاعات لازم را گردآوری کنیم.

ولایتی با اشاره به اینکه تقویت نیروها و گردهم آوردن آنها یکی از اهداف ذاتی تشکیل بسیج بوده است گفت: در راستای تحقق نقشه علمی و فناوری کشور نیز بار دیگر باید روی به همین ظرفیت بیاوریم، ظرفیت بسیج ظرفیتی اصیل و بومی است و در بسیاری از موارد حلال مشکلات بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج اساتید نیز همواره در بسیاری از مسائل علمی و فرهنگی کشور گره‌گشا بوده و امروز نیز شاهد هستیم که بسیاری از پیشرفت‌های نقشه علم و فناوری کشور با تکیه به ظرفیت درون‌زای آنها رخ داده است.

گفتنی است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش اساتید و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود.

ارسال نظر: